۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۸

مدیرکل امور عشایری اردبیل:

۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه و آب عشایر اردبیل هزینه می‌شود

۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه و آب عشایر اردبیل هزینه می‌شود

اردبیل-مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از هزینه کرد ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های راهسازی و آبرسانی به عشایر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معرفت آذری شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست اجرای امور عشایری استان اردبیل اظهار کرد: امور عشایری استان اردبیل اولین استان در اخذ و تأمین اعتبارات ملی برای انجام پروژه‌های مرتبط است.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال تفکیک آج اشمه خاطرنشان کرد: ۱۰ کیلومتر خط انتقال به لوله‌های GRP در این پروژه جاگذاری شده که با پیشرفت ۹۲ درصد و پوشش ۲۲۰ قشلاق تا ۲۲ بهمن به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از پمپاژ ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه در این پروژه خبر داد و بیان کرد: پیش از این میزان پمپاژ آب در این پروژه ۵۰ لیتر بر ثانیه بود که کفاف آب شرب، کشاورزی و دامی عشایر منطقه را نمی‌داد.

آذری پروژه‌های عشایری اجرا شده در اردبیل را بزرگترین پروژه‌های ملی در این حوزه اعلام کرد و گفت: با اینکه اردبیل هشتمین استان در جمعیت عشایری کشور است اما بیشترین اعتبارات ملی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر در اردبیل در مجموع ۵۷۲ قشلاق داریم که از این تعداد ۱۴۸ قشلاق فاقد آب پایدار هستند که برای آبرسانی به آنها با تانکرهای آّبرسانی اقدام می‌شود.

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل به پروژه‌های مهم در دست اجرای امور عشایری استان اردبیل اشاره کرد و گفت: مهمترین پروژه‌ها خط انتقال تفکیک آج اشمه و آبرسانی به قشلاقات فاز یک و دو احمدلو متشکل از ۲۴ قشلاق و ۷۴۰ خانوار، آبرسانی به فاز یک و دو چوخلی قویو با ۱۴ قشلاق و ۲۵۰ خانوار با ۸۰ درصد پیشرفت، آبرسانی به قنبرلو، در شهرستان گرمی کچی قشلاقی با ۸۰ درصد و صمد قشلاقی و … است.

آذری بیان کرد: آبرسانی به احمدلو در فاز یک ۱۰۰ درصد تمام شده است فاز دو این پروژه نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد که تا ۲۲ بهمن به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای بهره برداری از این پروژه‌ها در قشلاقات پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز ۹۵ میلیارد تومان، در گرمی ۵۲ میلیارد تومان، در مشگین شهر ۳۶ میلیارد تومان و در خلخال و کوثر ۸.۵ میلیارد و در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

کد خبر 5368252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha