۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۶

وزیر کشور:

هیچ چیز وابسته به برجام نیست/ مقابل زیاده خواهی می ایستیم

هیچ چیز وابسته به برجام نیست/ مقابل زیاده خواهی می ایستیم

کرمان_ وزیر کشور گفت: شهید سلیمانی مرد جبهه نبرد بود و ما هم باید شهید سلیمانی این جبهه باشیم و در مقابل زیاده خواهی های دشمنان ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری کرمان با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی اظهار کرد: او اسطوره صبر و مقاومت و جهاد و شهادت بود، او عزیز دل همه مسلمانان و آزادگان است در واقع شهید سلیمانی خود یک نهضت در عالم درست کرده و راه او ادامه دارد.

وی گفت: هنگامه‌ای که بعد از شهادتش اتفاق افتاد ملت ما را در یک درجه فراتر از قبل قرار داد و مسلمانان را و گفتمان‌های حاکم را تحت تأثیر قرار داد.

مکتب سلیمانی ادامه می‌یابد

وی با تاکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی باید تبیین شود بیان کرد: در شهادت شهید سلیمانی راه موفقیت را هم یک بار دیگر بازشناسی کردیم و محک جدیدی بود که نشان داد راه سربلندی ما از کجا می‌گذرد. سلیمانی شاگرد مکتب امام و رهبر بود و چنین شاگردان برجسته ای از امام و رهبر داریم که انقلاب را زنده نگه می‌دارند.

وزیر کشور بیان کرد: در عمل باید تلاش کنیم که در راه شهدا و شهید سلیمانی باشیم، سلیمانی هیچ گاه نمرده چرا که فکر و مکتب او جریان دارد بعد از شهادت بیشتر شده است.

نظر نمایندگان بر ابقاء استاندار فعلی کرمان بود

وحیدی افزود: این شهر و استان به این فرزند می بالد و آن شهید به فرزندی این خاک می‌بالید و وصیت کرد که در این شهر خاکسپاری شود.

وی گفت: اینها حجت خداوند بر ما هستند این مساله برای انقلاب ما بسیار مهم و راهگشاست به ویژه برای ما که در مسئولیت هستیم و باید احساس کنیم که چه دین بزرگی به عنوان مسئول داریم.

وزیر کشور گفت: در روزهای ابتدایی بعد از رأی اعتماد مجلس نمایندگان گفتند که نظرشان بر ابقای استاندار فعلی است و این مساله تأیید کار خوب زینی وند بود و از خدمات ایشان تشکر می‌کنم.

استاندار کرمان از نیروهای جوان استفاده کند

وی گفت: در دولت سیزدهم باید با کار بیشتر و مسئولیت پذیری افزون‌تر در مسیر اهداف دولت و توسعه کشور گام برداریم و این مسیر باید ادامه یابد. چون اصل بر شایسته سالاری است و باید انقلاب ظرفیت‌های خودش را بار دیگر به منصه ظهور برساند.

وحیدی ادامه داد: برخی اعتقاد نداشتند و یا ندارند که ما می‌توانیم کشور را بدون هیچ نیازی به عنصر خارجی با بهترین نحو بسازیم اما ما در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وزیر کشور گفت: الان در مذاکرات برجام هستیم و دو طرح داده‌ایم و کشورهای خارجی باید تصمیم بگیرند که برگردند و از سرکشی دست بردارند.

بودجه بر اساس تحریم‌ها بسته شده است

وی ادامه داد: دولت هیچ چیز را وابسته به مذاکرات نمی‌داند و بودجه بر اساس تحریم‌ها بسته شده است. با قدرت کارها دنبال می‌شود و هیچ نگرانی نداریم و در مقابل دشمن اندکی کوتاه نمی آییم.

وی گفت: آمریکا اسطوره مقاومت یک ملت را شهید کردند و اگر امروز سردار سلیمانی بود آنها بیچاره بودند.

وی با اشاره به جایگاه شهدا گفت: اینها حجت خداوند بر ما هستند و خداوند این مسائل را با ما مواجه می‌کند. این مساله برای انقلاب ما بسیار مهم و راهگشاست به ویژه برای ما که در مسئولیت هستیم.

وی گفت: این فرصت را دولت داده اگر می‌خواهند برگردند و عهدشان را انجام دهند اگر هم برنگشتند ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و دیری نخواهد پایید انقلاب از این گردنه اقتصادی رد خواهد شد.

ابر قدرت سیاسی و فرهنگی هستیم

وی ادامه داد: ابر قدرت فرهنگی و سیاسی هستیم و قدرت بازدارندگی بالایی از نظر نظامی داریم و از منظر اقتصادی هم از این گردنه رد می‌شویم

وزیر کشور افزود: شهید سلیمانی مرد جبهه نبرد بود و ما هم باید شهید سلیمانی این جبهه باشیم و در مقابل زیاده خواهی ها مقاومت کنیم.

وی گفت: باید در راه خدا باشیم و شرط آن پایبندی جهادی به ارزش‌های انقلاب است و همه مسئولان متمرکز و پر تلاش پای کار باشند.

در ادامه این جلسه علی زینی وند در سمت استانداری کرمان ابقاء شد.

کد خبر 5369227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      0 1
      ابقا زینی وند کار خوبی بود اما باید به حال دولت گریست که حتی اندازه استاندار بزرگترین استان کشور هم آدم و نفر نداشت