۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۶

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه:

سنقر و کلیایی قطب گردشگری آبی کرمانشاه می‌شود

سنقر و کلیایی قطب گردشگری آبی کرمانشاه می‌شود

کرمانشاه- سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به وجود پتانسیل‌ گردشگری آبی در استان، گفت: سنقر و کلیایی قطب گردشگری آبی کرمانشاه می‌شود.

جبار گوهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه با وجود ۲ سد جامیشان و سلیمانشاه در شهرستان سنقر و کلیایی به قطب گردشگری آبی استان تبدیل می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ۲ سد جامیشان و سلیمانشاه منبع تأمین آب آشامیدنی نیستند می‌توانیم گردشگری و ورزش‌های آبی را در اطراف آنها توسعه دهیم.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به جاذبه‌های گردشگری دیگر در این شهرستان، تصریح کرد: سراب‌های متعددی در شهرستان سنقر و کلیایی وجود دارد که از پتانسیل‌های خوبی به خصوص گردشگری آبی برخوردار هستند.

گوهری با تاکید بر اینکه ارتقا معیشت و اشتغال در حوزه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: قطب سازی و برند سازی شهرستان‌ها با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از آنها را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های کرمانشاه، نودشه و سنقر و کلیایی دارای بافت مصوب تاریخی هستند، تاکید کرد: بافت تاریخی و فرهنگ‌های آئینی از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان سنقر و کلیایی هستند.

کد خبر 5369263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha