۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲

آیت الله سعیدی:

برائت از دشمنان به معنی قطع روابط اقتصادی و انسانی با آنها نیست

برائت از دشمنان به معنی قطع روابط اقتصادی و انسانی با آنها نیست

قم-امام جمعه قم گفت: برائت از دشمنان به معنی قطع روابط اقتصادی و انسانی با آنها نیست بلکه نیازمند معرفت، ظرافت و اقتدار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر پنج شنبه در دیدار با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، گفت: حضور محبان اهل بیت (ع) در حرم‌ها و رفتن به زیارت آنها به معنی تاسی به اهل بیت (ع) در زندگی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها آمده است که ما با حب اهل بیت (ع) به خدا تقرب می‌جوییم و از دشمنان خدا اعلام برائت می‌کنیم، افزود: محبت و برائت دو بال ایمان هستند و هر دو با هم و در کنار هم مؤثر است بنابراین نمی‌توان ادعا کرد که محب اهل بیت (ع) هستیم اما از دشمنان خدا و اهل بیت (,) برائت نمی‌جوییم.

نماینده ولی فقیه در استان قم یکی از وظایف وزارت امور خارجه را نشان دادن محبت‌ها و برائت‌ها در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: باید تفاوت ما با کسانی که از نظر اعتقادی و فکری در دایره محبت اهل بیت (ع) نیستند مشخص شود تا کسانی که مؤمن نیستند گمان نکنند که ما بی خط و بی رنگ هستیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: برائت از دشمنان به معنی قطع روابط اقتصادی و انسانی با آنها نیست بلکه نیازمند معرفت، ظرافت و اقتدار است و اگر ما به اهل بیت (ع) متوسل شویم آنها راه را برای ما باز می‌کنند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه ما به کمک خداوند و اهل بیت (ع) برای حفظ نظام امیدوار هستیم، گفت: مردم به این دولت و نظام اعتماد دارند.

کد خبر 5371506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha