۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰

دبیر علمی همایش بین المللی بذر ایران:

اولین همایش بین المللی بذر ایران در کرمانشاه برگزار می‌شود

اولین همایش بین المللی بذر ایران در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- دبیر علمی همایش ملی و بین المللی بذر ایران گفت: اولین همایش بین المللی بذر ایران در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلالی هنرمند ظهر یکشنبه در نشست خبری اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران در سالن جلسات دانشگاه رازی کرمانشاه، اظهار کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه با قدمتی ۵۰ ساله و به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح در عرصه ملی و بین المللی توانسته رسالت خود را در زمینه‌های علمی، فناوری، صنعتی و کشاورزی به خوبی انجام دهند و در حوزه‌های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، پسا دکترا دانشجو تربیت کند.

وی افزود: دانشگاه رازی در عرصه پرورش نیروهای متخصص در گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی پردیس کشاورزی از جمله گروه‌های قدیمی دانشگاه رازی کرمانشاه با ۴۰ سال قدمت دستاوردهای مهمی داشته است‌که بر این اساس امسال توانست میزبان برگزاری همایش ببین المللی علوم و تکنولوژی بذر در عرصه ملی و بین المللی باشد.

دبیر علمی همایش بذر دانشگاه رازی استان کرمانشاه تصریح کرد: همایش بین المللی بذر ایران در تاریخ ۲۰ الی ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ توسط دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود و حداکثر زمان ارسال مقالات تا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ بوده که در صورت تأیید کمیته علمی همایش پذیرش اولیه صورت می‌گیرد.

جلالی هنرمند بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده از سوی شورای پژوهشی و هیأت رئیسه دانشگاه رازی برای نمایه سازی معتبر ملی و بین المللی از همایش ملی و بین‌المللی بذر ایران با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام آی. اس. سی نیز مکاتباتی جهت حمایت و نمایه سازی مقالات برتر در پایگاه‌های خود انجام گرفته است.

وی در ادامه با بیان حمایت معنوی و علمی نهادها و مؤسسات مختلف در همایش بین المللی بذر ایران، گفت: «بذر بهتر، سلامتی و امنیت غذایی بیشتر، هدر رفت کمتر منابع» شعاری است که برای این همایش انتخاب شده است.

جلالی هنرمند با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در تبادل اطلاعات و دیدگاه‌های علمی محققان و پژوهشگران و همچنین اطلاع از تازه‌ترین نتایج یافته‌های علمی، بیان کرد: در دانشگاه رازی سامانه‌ای به صورت استاندارد برای اطلاع رسانی و ارائه مقالات در ۲ بخش انگلیسی و فارسی برای همایش ملی و بین المللی در نظر گرفته شده است.

دبیر علمی همایش بذر در دانشگاه رازی ادامه داد: همایش ملی و بین المللی بذر در چهار محور اصلی شامل زیست شناسی بذر، فناوری تولید و فناوری بذر، کنترل و گواهی بذر و صنعت و اقتصاد بذر شامل کار آفرینی، ثبت، مالکیت، بازاریابی، زنجیره ارزش خوشه صنعتی و تجاری سازی برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نحوه برگزاری همایش به صورت حضوری و نیمه حضوری است تا شرایط برای ارائه مقالات به صورت مجازی برای شرکت کنندگان خارجی فراهم شود.

جلالی هنرمند با اشاره به شرکت ۴۵ نفر از اعضای هیئت علمی در کمیته علمی همایش ملی و بین المللی، گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش توسط سه داور در مرحله اولیه مورد داوری قرار می‌گیرد و در انتها ۳۰ الی ۴۰ مقاله برتر برای ارائه در مراسم انتخاب می‌شوند.

دبیر علمی همایش بذر در دانشگاه رازی با اشاره به حضور ۱۳ کشور در همایش بین المللی تکنولوژی بذر ایران افزود: تاکنون کشورهای یونان، دانمارک، امارات، عراق، اتیوپی، الجزایر، برزیل، لهستان، بنگلادش، مصر، فرانسه، هند و آمریکا برای شرکت در این همایش اعلام امادگی کرده‌اند.

دبیر علمی همایش ملی و بین المللی علوم و تکنولوژی بذر ایران بیان کرد: تاکنون ۹ نشست علمی و کارگاه آموزشی در این خصوص برگزار شده و در نظر داریم ۲۰ کارگاه و پیش نشست علمی با حضور اعضای هیأت علمی و اساتید انجام شود.

وی در خصوص اجرایی شدن طرح‌ها و ایده‌های استخراج شده از مقالات تاکید کرد: یکی از مهمترین محورها و اولیت‌های مورد نظر در این همایش اجرایی کردن طرح‌ها و ایده‌ها با حفظ مالکیت برای تجاری سازی در جهت رشد و بهبود تولیدات و بذر در کشاورزی است.

کد خبر 5373892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha