۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۰

به دلیل شیوع کرونا؛

رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل متحمل خسارت‌های زیادی شدند

رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل متحمل خسارت‌های زیادی شدند

اهواز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در زمان شیوع کرونا رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل متحمل خسارت‌های زیادی شدند که بخشی از این خسارت‌ها جبران شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعباس بهرامی نیا عصر امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل با اشاره به اجرای ۷ هزار میلیارد ریال پروژه در سال گذشته و جاری در حوزه حمل و نقل و راهداری خوزستان اظهار کرد: این استان در دو بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری از استان‌های استراتژیک کشور به شمار می‌رود و به دلیل داشتن منابع نفتی، فولاد، پتروشیمی، بنادر و نیز قطب کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: بندر امام (ره) یکی از مهمترین بندر در واردات کالاهای استراتژیک به کشور است که با وجود شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته اما تلاش شده است تا خللی در جابه‌جایی کالای‌های اساسی آن رخ ندهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان به برنامه‌های تشویقی برای حمل کالاهای اساسی از خوزستان اشاره کرد و افزود: تخصیص لاستیک و روغن به ناوگان باری و مسافری از جمله برنامه‌هایی بود که عملیاتی شد.

وی در خصوص مطالبات رانندگان در چند سال گذشته گفت: اقدامات خوبی در رفع مشکلات و مطالبات رانندگان انجام شد که از مهم‌ترین آن می‌توان به اجرای تن کیلومتر در جابه‌جایی کالا و نیز بیمه تکمیلی رانندگان بخش حمل و نقل کالا اشاره کرد.

بهرامی نیا بیان کرد: در بخش مسافری نیز با وجود بیماری کرونا و لزوم توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به دلیل شیوع این بیماری و کاهش ظرفیت، خسارات زیادی به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافری وارد شد که بخشی از آن از طریق پرداخت تسهیلات در استان جبران شد.

وی با اشاره به تردد مسافران از پایانه‌های مرزی خوزستان افزود: این بخش نیز تحت تأثیر ممنوعیت سفر و نیز لزوم اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا بود و شاهد کاهش چشمگیر تردد مسافر از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در دو سال گذشته بودیم.

بهرامی نیا با بیان اینکه راهداران در حفظ و حراست از راه‌های مواصلاتی نقش اصلی را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: راهداران به صورت شبانه روز برای جلوگیری از مسدود شدن جاده‌ها و خدمت رسانی مطلوب در وضعیت آماده باش کامل هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: تعدادی از همکاران در حوزه راهداری به هنگام کار دچار سانحه شدند و جان خود را از دست دادند که نشان دهنده سختی کار این افراد است.

کد خبر 5376654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      بیمه تکمیلی از پانزدهم مرداد ۱۴۰۱ تمدید نشد