۳ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۴۴

پوتین:

تلاش برای مانع‌تراشی در پروژه نورد استریم- ۲ احمقانه است

تلاش برای مانع‌تراشی در پروژه نورد استریم- ۲ احمقانه است

پوتین در سخنانی با تأکید بر آزمایش موفقیت آمیز موشک فراصوت «زیرکان»، تأکید کرد که تلاش‌ ها برای مانع تراشی در موضوع «نورد استریم ۲» احمقانه است؛ چون این اقدام، قیمت گاز را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: مسکو یک موشک فراصوت را با موفقیت آزمایش کرده است.

وی در سخنان خود اضافه کرد که کشورش صبح امروز با موفقیت موشک فراصوت «زیرکان» را با موفقیت آزمایش کرده است و با دستور وی این موشک سال آینده در نیروی دریایی روسیه مستقر خواهد شد.

این موشک چند منظوره مافوق صوت برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده و می تواند اهدافی را در فاصله بیش از ۶۲۵ مایلی هدف قرار دهد.

ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش ادامه داد که تلاش ها در راستای مانع تراشی در خط لوله گازی «نورد استریم ۲» احمقانه است چون این اقدام، قیمت گاز را افزایش خواهد داد.

این در حالیست که «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه دولت جدید برلین چندی پیش تهدید کرده بود که در صورت تشدید هرگونه درگیری در اوکراین، پروژه خط لوله نورد استریم ۲ که قرار است گاز طبیعی روسیه را به آلمان و از آنجا به سایر کشورهای قاره سبز منتقل کند؛ عملیاتی نخواهد شد.

این در حالی است که «اولاف شولتز» صدراعظم جدید آلمان هم به رغم حمایت های پیشین حزب «سوسیال دموکرات» از پروژه نورد استریم ۲، مدعی شده بود «اشتباه بزرگی است که تصور کنید نقض مرزهای یک کشور اروپایی بدون عواقب خواهد بود».

پروژه نورد استریم ۲ در دولت آنگلا مرکل صدراعظم پیشین آلمان هم محل اختلاف میان واشنگتن-برلین بود چراکه دولت آمریکا آن را مایه تضعیف جایگاه سیاسی-اقتصادی اوکراین می داند که با روسیه درگیر تنش های ارضی است.

با این حال، مرکل با رویکرد اقتصاد محوری که در تعامل با روسیه پیشه کرده بود؛ هرگز به لغو این پروژه تن نداد اما اعلام کرد اجازه نخواهد داد که این مسئله به اهرمی علیه کی یف تبدیل شود.

کد خبر 5383127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha