۶ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸

مدیرکل استاندارد استان همدان خبر داد؛

صدور تعداد ۵۷۳ فقره گواهینامه صادراتی در استان همدان

صدور تعداد ۵۷۳ فقره گواهینامه صادراتی در استان همدان

همدان- مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور تعداد ۵۷۳ فقره گواهینامه صادراتی در استان همدان طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مددی با بیان اینکه گام برداشتن در زمینه صادرات می‌تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند، گفت: این روند همچنین می‌تواند زمینه ساز رشد تولید و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شود.

وی با بیان اینکه توسعه بازارهای بین المللی با اجرای هوشمندانه فرآیندهای استاندارد سازی با شتاب بیشتری صورت می‌گیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی برای هر کشوری صادرات و توجه به رونق آن است که این مهم نباید دور از اهداف اصلی و امور زیربنایی باشد.

مدیرکل استاندارد استان همدان در ادامه، صدور گواهینامه انطباق صادراتی را افزایش رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی عنوان کرد و گفت: در هشت ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۷۳ فقره گواهینامه صادراتی از این استان به مبدا کشورهای مختلف صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، ۶ قلم خشکبار شامل پسته، کشمش، خرما، برگه زردآلو، زیره و زعفران مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری است و صادرات این محصولات در صورت تأیید استاندارد انجام می‌شود.

کد خبر 5385209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha