۱۲ دی ۱۴۰۰، ۸:۰۹

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد؛

نیاز ۱۸۷۰ میلیارد تومانی برای تکمیل قطعات جاده اردبیل-سرچم

نیاز ۱۸۷۰ میلیارد تومانی برای تکمیل قطعات جاده اردبیل-سرچم

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تکمیل قطعات در دست احداث بزرگراه اردبیل-سرچم به طول ۱۱۶ کیلومتر به یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری شامگاه شنبه در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مراحل احداث ۴ خطه اردبیل – سرچم اظهار کرد: این محور اصلی‌ترین راه ارتباطی استان اردبیل به مرکز کشور و تنها راه ارتباطی شهرستان اردبیل به شهرهای جنوبی استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: با افزایش حجم ترافیک توسعه و تبدیل این محور به بزرگراه ضرورتی انکارناپذیر است که با تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم به واسطه اتصال استان اردبیل به شبکه آزادراهی کشور نقش مهم و تأثیرگذار آن را در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل طول کل پروژه را ۱۷۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۹ کیلومتر تاکنون به بهره‌برداری رسیده و ۱۱۶ کیلومتر نیز در حال اجراست.

حیدری مطالعه ۴۳ کیلومتر این محور ارتباطی را عمدتاً تونل‌ها و گالری‌های یادآور شد و افزود: پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۲۲ درصد است و تاکنون برای اجرای این پروژه ۲ هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اعتبار سال‌جاری این پروژه را ۴۶۳ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: تخصیص این منابع تا رقم ۲۱۲ میلیارد ریال بوده است.

حیدری مطالبات پیمانکاران را ۹۴۹ میلیارد ریال و سایر مطالبات تأسیساتی و مهندسین مشاور را در مجموع یک‌هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل قطعات در حال اجرای این پروژه یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعه اول و دوم این پروژه با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در حال اجراست که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این قطعات یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

حیدری پیشرفت قطعه ۳ را ۱۸ درصد اعلام کرد و افزود: برای تکمیل این قطعه نیز ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در مورد قطعه ۳۰ کیلومتری ۴ این محور ارتباطی با پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصد اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این قطعه ۵ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است.

حیدری قطعه ۵ و ۶ را در حال مطالعه اعلام کرد و گفت: برآورد اولیه برای اجرای این قطعه بیش از ۲۴ هزار و ۴۰ میلیارد ریال است.

وی قطعه ۷ این محور ارتباطی را با پیشرفت ۶ درصد یادآور شد و اظهار کرد: برای این قطعه نیز اعتبار مورد نیاز ۷ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

حیدری بازدید معاون وزیر و رئیس شرکت ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی را از محور اردبیل – سرچم یادآور شد و تصریح کرد: قرار شد تا یک ماه آینده مراحل تکمیل مطالعات و واگذاری قطعه ۴ و ۵ به پیمانکار انجام شده و ۴۳ کیلومتر این مسیر نیز به شکل کامل به پیمانکار برای اجرا واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل سختی اجرای این پروژه را با توجه به محدودیت منابع یادآور شد و افزود: در همه قطعات پیمانکار تلاش می‌کند تا در موعد مقرر این ۴ خطه مهم و تأثیرگذار استان را تحویل دهد که ما قطعاً از ظرفیت بانک‌های عاملی در جهت تأمین اعتبارات استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 5389732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha