۱۶ دی ۱۴۰۰، ۸:۱۷

همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س)؛

مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران برگزار شد

مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع پیکر پاک ۱۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر پاک و مطهر ۲۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۲۴ شهر کشور تشییع شد.

در تهران نیز ساعت ۸ صبح مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد.

برخی از این شهدا در عملیات‌های کربلای ۵، کربلای ۸ و تک دشمن بعثی در سال ۱۳۶۷، تعداد دیگری از آنها مربوط به عملیات‌های والفجر یک، والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه، برخی دیگر مربوط به عملیات والفجر ۹ در سلیمانیه عراق، برخی دیگر مربوط به عملیات کربلای ۶ در منطقه عملیاتی سومار، بخشی دیگر از آنها مربوط به عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله و برخی دیگر نیز از عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به جا مانده‌اند که تفحص شده و طی این روزها توسط مردم تشییع و تدفین می‌شوند.

مراسم تشییع شهدا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی و هرمزگان برگزار می‌شود.

محمدباقر قالیباف در مراسم تشییع ۱۵۰ شهید گمنام در تهران گفت: همه رزمندگان، جانبازان و آزادگان یادشان است که باور همه ما و شهدای دوران دفاع مقدس این بود، هر وقت آتش دشمن سنگین می‌شد، عرصه بر همه تنگ می‌شد و راهی پیش روی نبود همه به عشق حضرت زهرا (س) مقاومت می‌کردند و از موانع عبور می‌کردند و پناه همه رزمندگان حضرت زهرا (س) بود.

وی افزود: امروز جمع شده‌ایم که گواهی دهیم همه تاریخ حریت و آزادگی که این شهدای عزیز ما هستند، شمع وجود این محفل و این کشور هستند.

رئیس مجلس تصریح کرد: امروز این شهدای عزیز و این شهدایی که نماد شهدای تاریخ اسلام و تاریخ مبارزه این سرزمین عزیز ایران ما هستند، در بستر انقلاب اسلامی، لاله‌هایی بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز ما هستند، و ما باید قدر دانسته و بدانیم شهدای عزیز ما پیام‌آور کربلای ایران ما هستند.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه امروز در این مکان مقدس و در جمع این شهدای عزیز می‌گویم که امروز یک بزنگاه مهم و یک عبرتگاه بی‌نظیر برای ما مسئولانی است که در مسند قدرت و مسئولیت هستیم، اظهار کرد: ما باید بدانیم که این شهدای عزیز و گرانقدر ما از همه جان، آبرو و خون خود گذشته، دنیا را پس زدند و جان خود را در کف دست گرفتند و در میدان حاضر شدند و برای اسلام و انقلاب و ایران عزیزمان جان خود را دادند و تقدیم کردند.

وی ادامه داد: امروز ما هستیم که باید برای این ملت عزیز، ملتی که هر زمان که انقلاب، نظام و ایران عزیز به حضور آن‌ها در هر عرصه‌ای نیاز داشت، به میدان آمده و ایستادند، وظیفه داریم تلاش کنیم مسیر، معبر و راهی را که شهدا و شهید سلیمانی عزیز ما و امام (ره) با منطق خداباوری و مردم‌باوری ایجاد کردند، طی کنیم؛ امروز این پرچم و مسئولیت به دوش ما است.

به گزارش مهر، مراسم زیارت این شهدا سه شنبه ۱۵ دی از نماز ظهر تا نماز مغرب و عشا در ستاد معراج شهدای تهران برگزار شد. برنامه شب وداع با این شهدا هم چهارشنبه شب ۱۶ دی در مصلای تهران انجام شد.

کد خبر 5393371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha