۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵

معاون پژوهشی دانشگاه تهران:

نام معاونت پژوهشی دانشگاه تهران به پژوهش و فناوری تغییر کرد

نام معاونت پژوهشی دانشگاه تهران به پژوهش و فناوری تغییر کرد

معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت:نام معاونت پژوهشی دانشگاه تهران به معاونت پژوهش و فناوری تغییر کرد و وظیفه ما این است که بستر و ریل گذاری مناسبی را در حوزه پژوهش و فناوری انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فکور در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه مشترک ذخیره انرژی دانشگاه تهران و یک شرکت تولید کننده قطعات و مجموعه هایی خودرویی که صبح امروز در دانشکده برق دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر نسل یک و دو دانشگاه را پشت سر گذاشتیم و من معتقدم که در نسل یک دانشگاه ها موفق بوده اند و نتیجه آن فارع التحصیلانی هستند که در دنیا خواهان دارند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر موضوع پژوهش به یک فرهنگ در دانشگاه ها تبدیل شده و دانشجویان موظف شدند علاوه بر واحدهای آموزشی به پژوهش نیز بپردازد.

فکور ادامه داد: ما در حلقه سوم و وصل کردن حلقه دوم به سوم (دانشگاه های کارآفرین) مشکل داریم که خب خوشبختانه دوستان ما در صنعت امروز پیشقدم شدند و جای تقدیر و تشکر دارد که با حمایت آن ها آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشگاه تهران افتتاح شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه حدود یکی دو هفته گذشته با تصویب هیات امنا نام معاونت پژوهشی دانشگاه تهران به معاونت پژوهش و فناوری تغییر کرد و وظیفه ما این است که بستر و ریل گذاری مناسبی را در حوزه پژوهش و فناوری انجام دهیم.

فکور با بیان اینکه موضوع متصل کردن آموزش به پژوهش و فناوری جزو برنامه کاری ما قرار دارد، تصریح کرد: پایان نامه های خوبی در حوزه های پژوهشی تعریف می شود همه این ها عرضه محور هستند. همچنین مقالات خوبی در حال انتشار است که در لبه علم حرکت می کنند اما خوب است که موضوعات ارتباط با صنعت هم در آن ها گنجانده شود.

وی افزود: جای تبریک دارد که روز گذشته مجلس این مجوز را داد که دانشگاه ها خودشان یک مرجع و نهادی باشند که منبع درآمد باشد و سرمایه گذاری کنند.

کد خبر 5395610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha