۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۹

در گفتگو با مهر مطرح شد

شرایط بسکتبال مانند قبل نیست/ برای لیگ کارگروه ویژه تشکیل شود

شرایط بسکتبال مانند قبل نیست/ برای لیگ کارگروه ویژه تشکیل شود

سرمربی تیم بسکتبال مهرام با تاکید بر شرایط خوبی که رقابت‌های لیگ برتر در مرحله مقدماتی داشت، گفت: برای دستیابی به اصول و ساختار ثابت و حرفه ای در مورد لیگ باید کارگروهی ویژه تشکیل شود.

مصطفی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدارهای رفت و برگشت لیگ برتر باشگاه‌های کشور و چگونگی حضور تیم‌ها در این دیدارها گفت: البته که مهرام در گروه «ب» فقط با تیم‌های حاضر در این گروه بازی کرد و رقابتی با تیم‌های گروه دیگر نداشت اما در کل کیفیت این فصل از مسابقات برای همه مشهود بود. تقریباً تیم‌ها برای جذب بازیکن خارجی بهتر از همیشه عمل کردند و در رابطه با بازیکنان داخلی هم ترکیب خیلی دور ا همی نداشتند، اینگونه نبود که به خاطر جمع شدن بازیکن خوب و مطرح در ترکیب چند تیم محدود، اختلاف میان شرکت کنندگان خیلی زیاد باشد.

وی تصریح کرد: اختلاف میان ۵۰ - ۴۰ نفری که در چرخه اول بسکتبال و لیگ حضور دارند حدود ۱۵ - ۱۰ درصد است و همین مسئله نشان می‌دهد که فاصله میان تیم‌ها و بازیکنان شأن خیلی زیاد نیست به همین دلیل بود که خیلی از دیدارها واقعاً غیرقابل پیش بینی بودند و در برخی از آنها هم جریان رقابت به یکباره تغییر می‌کرد.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام با تاکید بر اینکه برگزاری مرحله مقدماتی (رفت و برگشت) لیگ برتر در این فصل نشان داد که شرایط بسکتبال مانند قبل نیست، خاطرنشان کرد: برخلاف همیشه نام و اسم تیم‌ها و بازیکنان شأن تأثیر زیادی در عملکرد آنها و نتایج شأن نداشت. تلاشی که در تیم‌ها در زمین داشتند بیشتر از نام‌ها تعیین کننده بود. به همین دلیل خیلی از تیم‌ها که از حیث ترکیب بازیکن، در سطح متوسطی قرار داشتند در جریان بازی نشان می‌دادند که خطرناک هستند و گذر از آنها به راحتی امکان پذیر نیست.

هاشمی با اشاره به عملکرد مهرام که در پایان مرحله مقدماتی با ۱۲ برد و ۲۶ امتیاز در صدر جدول رده بندی گروه دوم قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اگر بگویم از عملکرد تیمم راضی هستم که یعنی سقفی برای آن تعیین کرده بودم و حالا به آن رسیده ام در حالیکه اینگونه نیست. نتیجه اعلام رضایت، درجا زدن می‌شود درحالیکه ما برای رسیدن به هدف نهایی به پیشرفت بیشتر نیاز داریم. تا به امروز هر آنچه که لازم بود را برای تیم و عملکرد بهتر بازیکنان انجام داده ایم اما برخی مسائل درجریان رقابت و مرحله به مرحله نمایان می‌شود. به همین دلیل است که در هیچ مرحله‌ای و با هیچ نتیجه‌ای عملکرد کلی تیمم به طور کامل راضی نمی‌شوم.

وی اشاره‌ای هم به شیوه برگزاری مسابقات لیگ داشت و اینکه مرحله دوم مقدماتی با حضور هر ۱۶ تیم حاضر در آغاز مسابقات برگزار می‌شود و برخی دیدارهای در این مرحله تکراری خواهد بود. هاشمی در این زمینه گفت: البته این نتیجه‌ای نشستی است که پیش از آغاز لیگ با حضور نماینده باشگاه و مربیان برگزار شد. خود من در آن نشست نبودم اما در واقع برگزاری لیگ به این شیوه نتیجه تصمیم گیری خود تیم هاست نه فدراسیون، بنابراین فعلاً باید طبق آن پیش برویم و دیدارهای مان را برگزار کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام گفت: اینکه من بگویم برگزاری مسابقات با این فرمت خوب است یا نه یک نظر شخصی تلقی می‌شود و ممکن است موافقان و مخالفانی هم داشته باشد اما در کل به نظرم بهتر است ساختار و شیوه ثابتی برای برگزاری لیگ در نظر گرفته شود و مسابقات در همه فصول طبق آن برگزار شود. به همین منظور فدراسیون باید هر چه زودتر اقدام به تشکیل کارگروه ویژه برای لیگ برتر کند تا در این زمینه تصمیم گیری کند.

هاشمی تاکید کرد: نباید اینگونه باشد که در مورد هر فصل لیگ تصمیم گیری شود و دوباره بعد از یک سال شیوه دیگری برای فصل بعد انتخاب شود. ضمن اینکه تصمیم گیری در این زمینه نباید با مشورت همه مربیان و تیم‌ها انجام شود. به نظرم افراد خبره‌ای از داوران و مربیان که پیشینه حضور متوالی در مسابقات باشگاهی را دارند باید در این زمینه تصمیم گیری کنند. کسانی که منافع بسکتبال و لیگ و در نهایت تیم ملی را به هر مسئله‌ای ترجیح می‌دهند و درک لازم برای تصمیم گیری را دارند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: این کارگروه باید در فرصتی مناسب نسبت به زمان شروع مسابقات و شیوه پیگیری آن تصمیمات لازم را داشته باشد و چند ماه قبل از زمان مصوب آن را به همه تیم‌ها اطلاع رسانی کند. زمان و شیوه مصوب توسط این کارگروه باید برای هر سال و هر فصل مسابقات اعمال شود. اینگونه به ساختاری منظم و اصولی در رابطه با لیگ که ویترین یک فدراسیون است، دست پیدا می‌کنیم.

این مربی که هدایت تیم ملی بسکتبال را هم بر عهده دارد، در عین حال خاطرنشان کرد: درهر صورت امسال مسابقات باید با شیوه‌ای که توسط خود تیم‌ها تصویب شده است، پیگیری شود. تا به اینجا هم دیدارهای خوبی داشته ایم و امیدوارم پایان خوبی هم برای لیگ رقم بخورد اما به نظرم فدراسیون باید از حالا به فکر تشکیل کارگروه ویژه برای ادوار آتی مسابقات باشگاهی باشد.

کد خبر 5397151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha