سخنگوی جنبش حماس:

نهادهای حقوق بشری برای آزادی اسیر مبتلا به سرطان اقدام کنند

نهادهای حقوق بشری برای آزادی اسیر مبتلا به سرطان اقدام کنند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی مداخله سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری برای آزادی اسیر «ناصر أبو حمید» که مبتلا به سرطان است را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس سخنانی را در خصوص تداوم اسارات اسیر «ناصر أبو حمید» در زندان‌های رژیم صهیونیستی، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، عبداللطیف القانوع در این زمینه تأکید کرد: علیرغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته و نیز با وجود وخامت اوضاع جسمانی اسیر ناصر أبو حمید به دلیل ابتلاء به سرطان، رژیم صهیونیستی همچنان از آزادی او خودداری می‌کند.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه سخنانش در این زمینه اعلام کرد: ما در حال حاضر خواستار مداخله مؤثر نهادها و سازمان‌های حقوق بشری برای آزادی فوری اسیر ناصر أبو حمید هستیم.

پیشتر یاسر مزهر نماینده جنبش جهاد اسلامی در کمیته اسرای جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین اعلام کرده بود که اسیر ناصر ابوحمید به مرحله مرگ واقعی رسیده است. او هم اکنون به بیماری سرطان مبتلا است.

مزهر تاکید کرد که ناصر ابوحمید با دستگاه تنفسی نفس می‌کشد و وضعیت سلامتی وی بسیار خطرناک شده است. وی با بیان اینکه ممکن است هر لحظه خبر مرگ اسیر ناصر أبو حمید را بشنویم تاکید کرد در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانیان بیماری هستند که این رژیم هیچ اهمیتی به آنها نمی‌دهد.

افزون بر این، اخیراً کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی بیانیه‌ای را در خصوص آخرین وضعیت اسیر «ناصر أبو حمید» که هم اکنون در بند رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، صادر کرد. در بیانیه کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی آمده است که ناصر أبو حمید در حال حاضر از وضعیت جسمانی وخیمی رنج می‌برد.

کد خبر 5401082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      0 0
      درباره وضعیت زندانیان قبلا خوانده بودم که معمولا پس از ابتلا زندانیان به بیماری انها را ازاد میکردند یا ملاقات انها با خانواده شان را بیشتر میکردند که حالا این کارها نیز انجام نمیشود.