شبیه بشقاب ماهواره ؛

یک وسیله نقلیه عمود پرواز عجیب آزمایش شد

یک وسیله نقلیه عمود پرواز عجیب آزمایش شد

یک هواپیمای شبیه بشقاب ماهواره که می تواند با سرعت ۱۶۰ مایل بر ساعت پرواز کند و به طور عمودی از زمین بلند می شود، نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل،این هواپیمای برقی عجیب به نام ZEVA Aero توسط شرکت آمریکایی«زوا» ساخته شده و در ۹ ژانویه سال جاری میلادی چند پرواز بی سرنشین در حومه پیرس کانتی انجام داده است.

ZEVA Aero به طور دقیق تر ۴ پرواز انجام داد که کل مدت زمان آن بیش از چهار دقیقه بود. طی این بازه پرواز کنترل شده و همچنین مانورهای صعود آزمایش شد. وسیله نقلیه مذکور یک هواپیمای عمود پرواز برقی(eVTOL) است که می تواند به طور عمودی از زمین بلند شود و به این ترتیب نیازی به باند فرودگاه نخواهد داشت.

یک وسیله نقلیه عمود پرواز عجیب آزمایش شد

شرکت سازنده نیز ZEVA Aero را یک ماشین پرنده شخصی معرفی کرده که می تواند از حالت پرواز عمودی به پرواز رو به جلو (افقی)تغییر وضعیت دهد. در این وضعیت صورت سرنشین به سمت زمین خواهد بود.

یک وسیله نقلیه عمود پرواز عجیب آزمایش شد

قرار است پیش سفارش وسیله نقلیه با پیش پرداخت ۵ هزار دلار در بهار سال جاری میلادی آغاز شود. قیمت نهایی دستگاه نیز ۲۵۰ هزار دلار تخمین زده می شود.

تست های انجام شده در ۹ ژانویه بخشی از برنامه آزمایشی این شرکت برای دستیابی به گواهینامه سازمان هوانوردی فدرال آمریکا است.

وسیله نقلیه مذکور گنجایش یک نفر را دارد و به اندازه ای کوچک است که در فضای پارک خودرو جای می گیرد. ZEVA Aero مجهز به موتور برقی است که با کمک پروانه ها در هوا حرکت می کند.

کد خبر 5402644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      8 5
      ساختش ساده است و تخصص زیادی نمیخواهد . ولی این قدر مشکلات اولیه شامل معاش زندگی زیاده که کسی طرف این کارهای تفننی و تفریحی نمیرود . این کارها برای اوقات بیکاری خوبه که مشکل مایحتاج اولیه نداشته باشند افراد و ارزش گزارش تهیه کردن هم نداشت.