۲۹ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۱۳

با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

پروژه‌های آموزشی نطنز افتتاح شد/ نیاز مبرم به آموزش حضوری

پروژه‌های آموزشی نطنز افتتاح شد/ نیاز مبرم به آموزش حضوری

اصفهان- وزیر آموزش و پرورش در افتتاح پروژه های عمرانی مدارس شهرستان نطنز، آموزش حضوری و چهره به چهره را امری ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش عصر امروز دبیرستان ۹ کلاسه برکت امام خمینی (ره) را افتتاح کرد.

این مدرسه با زیربنای کل هزار و ۷۷۱ متر مربع، در زمینی به وسعت ۳ هزار و ۴۶۰ متر مربع با محوطه سازی هزار و ۵۰۰ متر مربع و سازه اسکلت بتنی احداث شده است.

مدرسه برکت امام خمینی (ره) دارای ۹ کلاس درس، ۳ اتاق اداری و معلم، ۱ سالن چند منظوره، ۳ آزمایشگاه و یک کتابخانه است.

همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش سالن فاطمه زهرا (س) با زیربنای هزار متر مربع در شهرستان کاشان افتتاح شد و مدرسه شهدای معزز بارفروش در شهر کاشان و پروژه مدرسه‌ای شش کلاسه برای مقطع تحصیلی ابتدایی دختران در روستای اریسمان کلنگ خورد.

وی در مراسم کلنگ زنی مدرسه شهدای بارفروش گفت: خدا را شاکریم امروز در شهر کاشان شاهد حرکت خیرخواهانه و آغاز عملیات اجرایی احداث مدرسه‌ای با نام شهیدان بارفروش هستیم. این برکتی است که در نظام جمهوری اسلامی پایه گذاری شد و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یکی از برکات انقلاب اسلامی را مشارکت مردم در امور خیر برشمردند.

وی با تاکید بر اینکه اگر خیرین نبودند، نظام آموزشی ما به عدالت آموزشی کنونی نمی‌رسید، گفت: اگرچه هنوز هم برای پوشش عدالت تربیتی یا نصیب آموزشی برابر داریم. برای نصیب آموزشی برابر چند نقطه را با شاخص‌هایی که در حوزه‌های تربیتی، آموزشی و پرورشی وجود دارد هدف گذاری کرده‌ایم.

نوری در حاشیه سفر خود نیز اظهار داشت: تعطیلی مدارس زمان زیادی طول کشید و ما نباید تا به این حد مدارس را تعطیل می‌کردیم و خوشبختانه مدارس به ویژه مدارس روستایی بازگشایی شدند.

وی افزود: پرکردن خلاء آموزش مجازی ممکن است زمان آموزش را طولانی‌تر کند اما خلاءهای ایجادشده جبران می‌شود؛ در خصوص رتبه‌بندی معلمان نیز شورای نگهبان ایراداتی گرفته که در تلاش هستیم موارد رفع و در حال تهیه و تدوین آئین‌نامه‌ها هستیم.

نوری بر اهمیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش تاکید و اظهار کرد: به زودی ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر نیروی تازه کار استخدام خواهند شد و از کسانی که مشتاق خدمت در آموزش و پرورش هستند دعوت می‌کنیم تا به فرموده مقام معظم رهبری افسران میدان تعلیم و تربیت باشند. تلاش می‌کنیم مدارس ما به گونه‌ای باشند که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدف گذاری شده است تا خروجی این سند، انسان‌ها را به حیات طیبه برساند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان آموزش حضوری را جدی بگیرند تاکید کرد: دانش‌آموزان نیاز به آموزش حضوری و دیدار چهره به چهره با آموزگار خود هستند.

کد خبر 5404308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha