۲ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۰۲

فرماندار آبیک:

بهانه‌ای برای پرداخت هزینه‌های کمپ‌ها توسط شهرداران پذیرفته نیست

بهانه‌ای برای پرداخت هزینه‌های کمپ‌ها توسط شهرداران پذیرفته نیست

آبیک - فرماندار شهرستان آبیک گفت: با توجه به افزایش نسبی اعتبارات ارزش افزوده شهرداری‌ها طی چند ماه اخیر، هیچ بهانه‌ای برای برای پرداخت هزینه‌های کمپ‌ها توسط شهرداران آبیک پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار مهر شهرام احمدپور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آبیک با اشاره به مصوبه حدود ۱۰ روز پیش استانی مبنی بر پرداخت هزینه‌های کمپ‌های ترک اعتیاد از سوی شهرداری‌ها و تاکید استاندار قزوین برای اجرای این مصوبه اظهار کرد: با توجه به افزایش نسبی میزان ارزش افزوده شهرداری‌ها طی چند ماه اخیر، بهانه‌ای برای عدم پرداخت هزینه‌های نگهداری معتادین برای کمپ‌های ترک اعتیاد از سوی شهرداری‌های شهرستان آبیک وجود ندارد و اختصاص ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان به کمپ‌ها کار دشواری نیست.

وی بر بازدید مستمر تیم‌های بازرسی اعم از نیروی انتظامی، اتاق اصناف و شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از عطاری‌های این شهرستان تاکید کرد و افزود: زمانی که یک عطاری چندین مرتبه تخلف دارد، لازم است پس از پلمپ، برچسب آن بر واحد صنفی نصب و اطلاع‌رسانی شود؛ واحدی که اقدام به فروش متادون کرده با کسی که اقدام به فروش مواد مخدر می‌کند تفاوتی ندارد چرا که اقدام وی، مجرمانه بوده و باید پس از پلمپ تخلف وی رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی شود.

این مسئول ادامه داد: شرایط پذیرش ترک اعتیاد لازم است برای معتادین فراهم شود و علاوه بر پاکسازی جسمشان، باید فکر و روانشان باید از درگیری ذهنی با مواد مخدر پاک و خلاص شود تا دوباره به اعتیاد بازنگردند؛ از سویی لازم است روحانیون در کمپ‌های ترک اعتیاد حضور مستمر داشته باشند تا بتوانند با مشاوره‌های تخصصی دینی و مذهبی، نسبت به تقویت روحیه معنوی معتادین در حال بهبود گام‌های مؤثری بردارند.

فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: در زمینه کارکردهای انتظامی، روانی و فرهنگی و برخوردی در مبارزه با مواد مخدر موفق عمل شده گرچه معاندین و دشمنان نظام و قاچاقچیان مواد مخدر شیوه‌های متنوع و متعدد و مواد مخدر هم اقسام مختلفی پیدا کرده است

احمدپور خاطرنشان کرد: افزایش آمار کشفیات مواد مخدر طی یک سال اخیر توسط نیروی انتظامی شهرستان آبیک، بیانگر تلاش‌ها و زحمات زایدالوصف فرماندهی و نیروهای خدوم و کوشای نیروی انتظامی این شهرستان بوده که قابل تحسین است.

وی مساعدت شهرداران شهرستان آبیک به کمپ‌های ترک اعتیاد را با نگاه عاطفه‌گرایی و انسان‌دوستانه به بیماران معتاد دانست و بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی مختلف شهرستان آبیک، لازم است مسئولان بهزیستی شهرستان آبیک به عنوان حلقه واسط بین کمپ‌ها و واحدها نسبت به بکارگیری افرد بهبودیافته اقدام کنند و نباید به حال خود رها شوند.

این مسئول افزود: نگاه تکلیفی نباید برای کمک به کمپ‌های ترک اعتیاد توسط شهرداران وجود داشته باشد و لازم است شوراهای شهرها جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

احمدپور بر تعیین تکلیف انشعاب آب، برق و گاز کمپ ترک اعتیاد آبیک سفلی از سوی مسئول کمپ و مسئولان مربوطه تاکید کرد.

کمپ آبیک سفلی فاقد امکانات فرهنگی و ورزشی است

محمد صفری جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان آبیک در ادامه جلسه گفت: هزینه‌های کمپ‌های ترک اعتیاد لازم است پرداخت شود چرا که گاهاً پرداخت نمی‌شود و الزاماً باید معتادین دستگیر و به کمپ‌ها منتقل شوند که از یکم اسفند ماه طرح دستگیری معتادین آغاز می‌شود تا مردم ایام نوروز را با آرامش و اسایش خاطر سپری کنند.

وی افزود: طی بازدیدی که به همراه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از کمپ آبیک سفلی صورت گرفت، مشخص شد که این کمپ فاقد امکانات فرهنگی و ورزشی است که می‌طلبد از سوی مسئولان اداره ورزش و جوانان نسبت به استقرار امکانات ورزشی اقدام شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان آبیک ادامه داد: به بخشداران و دهیاران روستاهای اعلام شده در صورت مشاهده یا گزارش فروش موادمخدر در روستاها به نیروی انتظامی اطلاع دهند تا نسبت به پلمپ مکان‌های خرید و فروش موادمخدر اقدام شود که در شهرها هم در صورت گزارش چنین مواردی، نیروی انتظامی وارد عمل شده و اقدام لازم صورت می‌گیرد.

صفری اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق آسیب‌پذیر شهرستان آبیک را ضروری دانست و اضافه کرد: فقط برخورد فیزیکی در تبارز با اعتیاد کارساز نیست و همه مسئولان شهرستان آبیک لازم است دست به دست هم داده و اجرای برنامه‌های فرهنگی مدون در دستور کار قرار گیرد.

معتادین بهبودیافته یک دفعه رها نشوند

داداشی معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: لازم است تیم غربالگری با مددکار مستقر در کمپ‌های ترک اعتیاد در صورتی که معتادین بهبودیافته قابلیت اشتغال را داشته باشند به شرکت‌ها معرفی شوند.

وی افزود: معتادین بهبودیافته نباید یک دفعه رها شوند و به مرور زمان باید پایش و همواره رصد شوند تا به اعتیاد بازگشت نداشته باشند.

این مسئول با اشاره به استیجاری بودن کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان منتقل اذعان کرد: در صورت تمدید این کمپ‌ها با توجه به استیجاری بودن آنها لازم است تدبیر لازم اندیشیده شود.

محمدمهدی رحیمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در شرکت‌ها و کارخانجات و تأثیرگذاری برگزاری این کارگاه‌ها اذعان کرد: چند شرکت در نوبت برگزاری این کارگاه‌های آموزشی قرار دارند که به مرور زمان برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزش آن لاین استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به صورت مستمر در حال انجام است‌.

عباس دادخواه شهردار آبیک اذعان کرد: برای واریز شدن هزینه‌های کمپ‌های ترک اعتیاد از دی ماه اقدام خواهیم کرد و در تاریخ مشخص این هزینه‌ها واریز می‌شود.

وی افزود: شورای شهر آبیک نظر مساعد و مثبت نسبت به پرداخت هزینه‌های کمپ‌های ترک اعتیاد دارند.

کد خبر 5406422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha