۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۴۸

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان:

دلالان عامل آشفتگی بازار سیب زمینی همدان هستند

دلالان عامل آشفتگی بازار سیب زمینی همدان هستند

همدان- رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه امسال استان همدان هیچ گونه کمبودی در زمینه تولید سیب‌زمینی نداشته است، افزود: اما واسطه‌ها و دلالان سبب ایجاد آشفتگی در بازار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا البرزی با بیان اینکه برودت هوا و انبار کردن سیب‌زمینی‌ها توسط افراد سودجو سبب گرانی این محصول در بازار شده است، گفت: قیمت هر کیلو سیب‌زمینی در مرکز میدان بار همدان ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که ۳۰ تا ۳۵ درصد هم به عنوان سود خرده‌فروشی بر روی این قیمت اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یک عده افراد سودجو و دلال سیب‌زمینی را با نازل‌ترین قیمت از کشاورزان زحمتکش خریداری و در انبارها دپو می‌کنند، اظهار کرد: وقتی عرضه یک کالا کم شود قیمت آن روند صعودی پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه امسال استان همدان هیچ گونه کمبودی در زمینه تولید سیب‌زمینی نداشته است، افزود: اما واسطه‌ها و دلالان سبب ایجاد آشفتگی در بازار می‌شوند.

البرزی با تاکید بر اینکه در روزهای آینده سیب‌زمینی مناطق گرم سیر وارد بازار می‌شود، تصریح کرد: با ورود محصولات به استان حتماً کاهش قیمت رخ می‌دهد.

کد خبر 5411398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha