۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پوشش متمایز «سینمایش» از فیلم فجر/ اینجا جای نقد فیلم نیست

پوشش متمایز «سینمایش» از فیلم فجر/ اینجا جای نقد فیلم نیست

مسعود نجفی تهیه‌کننده «سینمایش» که از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود درباره این برنامه و جزئیات پوشش و پرداخت به فیلم فجر سخن گفت.

مسعود نجفی تهیه‌کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «سینمایش» درباره این برنامه که قرار است از امشب روی آنتن شبکه نمایش برود به خبرنگار مهر بیان کرد: «سینمایش» در دوره‌های پیش در ۲۰ دقیقه به جشنواره فیلم فجر می‌پرداخت و امسال با توجه به چهلمین دوره فرصتی است برای مرور ادوار گذشته که من هم پیشنهادی به محمد احسانی مدیر سابق شبکه نسیم دادم که در این دوره زمان برنامه را بیشتر کنیم.

نجفی در توضیح این برنامه یادآور شد: برنامه «سینمایش» ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود و برای تولید این برنامه یکی از باکس‌های سینمایی شبکه نمایش را حذف کردند و درنهایت تصمیم گرفتند این بازه را به برنامه اختصاصی دهند و در ۹۰ دقیقه به پوشش برنامه بپردازیم.

مرور اخبار روز جشنواره فیلم فجر

تهیه کننده «سینمایش» درباره اتفاقات برنامه تصریح کرد: بخشی از برنامه مرور فیلم‌ها و اخبار روز است و به حواشی و اتفاقات سینماهای مردمی و سینماهای استان‌ها و هر آنچه به جشنواره چهلم مربوط می‌شود می‌پردازیم و نشست‌های فرهنگی و خبری را پوشش می‌دهیم.

نجفی اظهار کرد: در کنار این آیتم‌ها مروری روی چهل سال گذشته داریم، بخش‌هایی چون «قاب ماندگار» و «عکس خاطره‌انگیز» و یا «یادواره» را داریم که شامل بزرگداشت سینماگران فقیدی می‌شود که جزو پرافتخارهای ادوار گذشته محسوب می‌شوند بازیگر، کارگردان و تهیه کنندگانی که سیمرغ داران دوره‌های مختلف بودند. ابتدای برنامه هم با این یادواره آغاز می‌شود و برنامه به یکی از این سینماگران فقید تقدیم می‌شود.

بازه زمانی جشنواره فیلم فجر جای نقد فیلم نیست

وی درباره اینکه چقدر این برنامه سینمایی وارد نقد فیلم خواهد شد، گفت: تجربیاتی در این سال‌ها در جشنواره داشتیم و بازخوردی از برخورد مخاطب در این سال‌ها گرفتیم که باعث شد به یک عقیده کلی برسیم که نشست‌های جشنواره هم تاییدی بر آن بود؛ اینکه بازه زمانی جشنواره جای نقد فیلم نیست و بیشتر باید به معرفی فیلم‌ها کمک کرد ما هم این رویکرد را در برنامه داریم.

نجفی یادآور شد: برنامه را در محل برج میلاد ضبط می‌کنیم و پلاتوی ثابتی داریم که در طول روز با عوامل فیلم‌ها گفتگو می‌کنیم. برنامه به صورت تولیدی روی آنتن می‌رود و فقط اختتامیه جشنواره فجر زنده خواهد بود.

وی همچنین درباره روند ضبط و تولید برنامه نیز گفت: ضبط برنامه به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که زمان پخش نزدیک‌ترین زمان به اتفاقات جشنواره باشد و به اخبار و حواشی ۲ فیلمی که هر روز در جشنواره اکران می‌شود بپردازیم.

تکمیل کتاب «چهل دوره جشنواره فجر» بعد از جشنواره چهلم

تهیه‌کننده «سینمایش» در ادامه یادآور شد: ما در برنامه گفتگوی روز را داریم که یکی از اتفاقات روز را با مسئولانی از جشنواره پیگیری می‌کنیم، امسال هم بخش فرهنگی خیلی پررنگ است و سعی داریم این نشست‌ها را هم به نوعی پوشش دهیم.

نجفی همچنین از بخش «ستاره‌ها» یاد کرد و گفت: در بخش «ستاره‌ها» ۱۱ منتقد و کارشناس امتیاز می‌دهند و هر یک از این ۱۱ نفر یک روز مهمان برنامه است.

وی در بخش دیگر درباره کتاب چهل دوره از جشنواره فیلم فجر که مدتی است روی آن کار می‌کند اظهار کرد: حدود ۶ ماه است کار نگارش کتاب را شروع کرده‌ایم پیش از این اطلاعاتی درباره سی دوره از جشنواره مکتوب و جمع‌آوری شده بود و حالا جمع‌آوری اطلاعات ۱۰ سال اخیر هم به آنها اضافه می‌شود که چهل سال جشنواره کامل شود.

نجفی در پایان گفت: کتاب سی دوره حدود ۸۴۰ صفحه شد و حالا این ۱۰ سال هم پر از اتفاقات و حاشیه‌هایی است که بر حجم کتاب خواهد افزود. همچنین اتفاقات این دوره از جشنواره که دوره چهلم است را هم اضافه می‌کنیم و بعد از جشنواره انتشار می‌دهیم.

«سینمایش» ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود و روز بعد ساعت ۳ بامداد و ۱۱ صبح بازپخش می‌شود.

کد خبر 5414008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha