۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۱۴

«بازهم دنبال رکوردشکنی‌ام»

هاشمیه متقیان: از دریافت جایزه بهترین ورزشکار سال ناامید نیستم

هاشمیه متقیان: از دریافت جایزه بهترین ورزشکار سال ناامید نیستم

پارادوومیدانی کشورمان که در بازی های پارالمپیک توکیو دوومیدانی ایران را برای نخستین بار صاحب مدال این بازی ها کرد، امیدوار است که گزینه منتخب آسیایی ها در تعیین بهترین ورزشکار سال باشد.

هاشمیه متقیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه از سوی کمیته پارالمپیک آسیا به عنوان یکی از ۵ نامزد کسب عنوان بهترین ورزشکار سال ۲۰۲۱ میلادی تعیین شده است، گفت: شک ندارم که عملکردم در بازی های پارالمپیک توکیو و اینکه برای نخستین بار در تاریخ دوومیدانی و پارادوومیدانی ایران موفق به کسب مدال طلا در بخش پرتاب نیزه شدم در این انتخاب بی تاثیر نبوده است.

وی تصریح کرد: در بازی های پارالمپیک توکیو من رکورد جهانی پرتاب نیزه را شکستم و اینگونه مدال طلا را گرفتم. هنوز شیرینی آن لحظه که رکوردشکنی و قهرمانی ام را مسجل کردم را حس می کنم و حتی از فکر کردن به آن هم لذت می برم؛ اگرچه آن بازی ها تمام شده، پرونده اش هم بسته شده است و باید به فکر آینده و دیگر رویدادها باشم.

این پارادوومیدانی کار تصریح کرد: در هر صورت به خاطر موفقیتی که در توکیو داشتم نامزد بهترین ورزشکار سال در بخش بانوان شده ام و از این حیث خوشحالم به خصوص که این موضوع را یک موفقیت بزرگ برای ورزش زنان کشورم می دانم.

متقیان در مورد اینکه «چقدر احتمال می دهد که برنده جایزه بهترین ورزشکار سال شود؟» گفت: همیشه اعتقاد داشته ام که انسان خوش شانسی هستم و رحمت و لطف خدا همیشه شامل حالم بوده است. البته ورزشکاران دیگری هم که برای این جایزه کاندیدا هستند، به نوبه خود جزو بهترین ها هستند. دو دوومیدانی کار و دو ورزشکار تنیس روی میز رقیب من در این زمینه هستند. از اینکه بتوانم در رقابت با آنها صاحب جایزه بهترین ورزشکار سال شوم، ناامید نیستم.

هاشمیه متقیان: از دریافت جایزه بهترین ورزشکار سال ناامید نیستم

وی تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد که یک موفقیت به ورزش بانوان ایران اضافه شده است و بابت آن شکرگزار خواهم بود. اگر هم این جایزه به من تعلق نگیرد، انگار هیچ اتفاقی رخ نداده است، کماکان مصمم به تمریناتم ادامه می دهم چون اهداف بزرگی در پیش دارم.

این قهرمان بازی های پارالمپیک با اشاره به پیگیری تمریناتش گفت: بعد از بازی های پارالمپیک دو هفته استراحت و بعد از آن تمریناتم را پیگیری کردم چراکه برای بازی های پاراآسیایی سال آینده مصمم به کسب مدال و ارتقای رکورد هستم.

متقیان با یادآوری اینکه در بازی های پاراآسیایی اندونزی صاحب مدال طلا و نقره در پرتاب دیسک و نیزه شد، خاطرنشان کرد: من فقط هر چهار سال یکبار در بازی های پاراآسیایی می توانم همزمان در دو بخش پرتاب دیسک و نیزه شرکت کنم، در مسابقات قهرمانی جهان و بازی های پارالمپیک فقط اجازه حضور در رقابت های پرتاب نیزه که تخصص اصلی ام است را دارم.

وی ادامه داد: بنابراین از فرصت حضور در بازی های پاراآسیایی هانگژو باید استفاده کنم تا هم طلای پرتاب دیسک را تکرار کنم و هم نقره پرتاب نیزه را ارتقا دهم، باید این مدال ها را با رکورد شکنی به دست بیاورم.

این پارادوومیدانی کار تصریح کرد: برای رسیدن به اهدافم هفته ای ١٠ جلسه تمرین دارم، ٤ جلسه به تمرین بدنسازی و ٤ جلسه به تمرین پرتاب اختصاص دارد، ٢ جلسه هم تمرین هوازی دارم.

هاشمیه متقیان گفت: تمریناتم را زیر نظر مربی ام دنبال می کنم، در عین حال باید نیم نگاهی هم به حریفانم داشته باشم اما بیشترین تمرکزم روی خودم و وضعیت آمادگی ام است که فعلا از آن راضی ام.

کد خبر 5415364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha