۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹

معاون وزیر علوم:

اعتبار دانشگاه‌ها ۳۱ درصد افزایش می‌یابد

اعتبار دانشگاه‌ها ۳۱ درصد افزایش می‌یابد

سمنان- معاون وزیر علوم بابیان اینکه افزایش اعتبار دانشگاه‌ها می‌تواند به حوزه پژوهش و نوآوری منتهی شود، گفت: اعتبار دانشگاه‌ها طبق لایحه بودجه ۳۱ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خطیبی ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه اعتبار دانشگاه‌ها طبق لایحه بودجه برای سال آینده ۳۱ درصد افزایش خواهد داشت، ابراز داشت: هدف از این اقدام رفع مشکلات حوزه آموزش عالی است که امیدواریم با افزایش بودجه بتوانیم شاهد نوآوری و شکوفایی بیشتر در حوزه دانشگاه‌ها باشیم.

وی بابیان اینکه ترتیبی در نظر گرفته شد تا اعتبار پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز در سال آینده افزایش یابد، افزود این میزان بین ۱۰ الی ۱۲ درصد خواهد بود که از طریق اعتبارات متمرکز وزارتخانه یا لایحه اصلاحیه در تلاشیم تا این مشکلات رفع شود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه از محل ردیف تأمین، تجهیز و مقاوم‌سازی در لایحه بودجه برای تجهیز دانشگاه‌ها هزینه می‌شود، ابراز داشت: هزینه کرد برای دانشکده تازه تأسیس مواد و متالورژی دانشگاه سمنان از همین ردیف خواهد بود.

خطیبی بابیان اینکه تأسیس معاونت نوآوری و فناوری یکی از مواردی بود که در این دوره اجرایی شد، تصریح کرد: در این معاونت از شرکت‌های دانش بنیان، جوانان، فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه فعال در حوزه نوآوری و کارآفرینی حمایت‌های لازم به عمل می‌آید.

وی بابیان اینکه به دنبال تقویت ارتباط بین پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با دانشگاه‌ها هستیم، افزود: کارآفرینی و ایجاد اشتغال دانشگاهیان از این طریق در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مهر، این دانشکده در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و سه طبقه ساخته و برای آن ۲۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و بخش اداری این دانشکده به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 5420935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجید DE ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      0 0
      متالورژی = فلزشناسی ، توپال شناسی پارک = پردیس میلیارد = کُرار میلیون = کُرور ( اندازه و مقدار این یکاها یا واحدهای سنجش قراردادی است می توان آن ها را از نو بازشناسانی یا بازتعریف کرد )