۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۲۶

مدیرکل حوزه هنری لرستان:

ثبت و انتشار خاطرات رزمندگان دفاع مقدس اولویت حوزه هنری است

ثبت و انتشار خاطرات رزمندگان دفاع مقدس اولویت حوزه هنری است

خرم‌آباد- مدیرکل حوزه هنری لرستان گفت: ثبت، ضبط و انتشار خاطرات رزمندگان و فراهم آوردن شرایط مناسب برای پرداختن به خاطرات آزادگان، اولویت مجموعه حوزه هنری لرستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سامان سپهوند روز یکشنبه در آئین رونمایی از کتاب بی نشان و فیلم مستند ایمان در خرم آباد گفت: این دو اثر که امروز رونمایی شد نمونه‌ای از یک گنجینه عظیم و منبع بی‌پایان از سال‌های مجاهدت خاموش و دشوار و ایثار آزادگان عزیز استان است.

وی یکی از مهمترین رسالت‌ها و اولویت‌های حوزه هنری را ثبت، ضبط و انتشار خاطرات رزمندگان، و توجه و فراهم آوردن شرایط مناسب برای پرداختن به خاطرات آزادگان استان دانست.

مدیرکل حوزه هنری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ ایثار و شهامت و سلحشوری رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس یادآور شد: هنرمندان با ذهن خلاق و هنری می‌توانند شخصیت‌های با ایمان، فداکار و صبوری را همراه با واقعیت‌هایی که در آن دوران اتفاق افتاده به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند و ثبت و ضبط کند.

سپهوند تصریح کرد: بی شک یکی از بهترین راه‌های معرفی و بیان ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس زبان ادبیات و هنراست.

وی خاطر نشان کرد: ما به عنوان دست اندرکاران فرهنگی باید زمینه را برای حضور بیشتر هنرمندان و تولید آثار هنری ارزشی در این زمینه فراهم سازیم.

مدیرکل حوزه هنری لرستان افزود: باید این گنج عظیم را به محتوای مورد استفاده جامعه تبدیل کنیم و هنرمندان از این فرصت و شرایطی که با مجاهدت، تلاش و ایثار نسلی از جوانان این مملکت به وجود آمده در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی استفاده کنند.

سپهوند گفت: اما مسئله اساسی اینجاست که آیا هنرمندان از این فرصت و بستری که ایجاد می‌شود می‌توانند به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: خودم و همه مسئولان، هنرمندان و کسانی که می‌توانند در این زمینه کاری انجام دهند را توصیه می‌کنم که از این شرایط و ظرفیت و توان برای معرفی هر چه بیشتر دستاوردهای دفاع مقدس و رساندن پیام انقلاب تلاش کنند.

کد خبر 5424503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha