۳ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۵۵

اقراریان مطرح کرد؛

آمادگی شورای شهر تهران برای بهره مندی از توانایی بسیج حقوقدان

آمادگی شورای شهر تهران برای بهره مندی از توانایی بسیج حقوقدان

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حوزه های آموزش حقوق شهروندی؛آسیب های اجتماعی از جمله زمینه هایی است که بسیج حقوقدانان می تواند به شورای اسلامی شهر تهران کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر دوشنبه دوم اسفند ۱۴۰۰ نشست هم اندیشی برای همکاری و بهره مندی از ظرفیت بسیج حقوقدانان کشور در شورای اسلامی شهر تهران با حضور مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران و سهراب انارکی رئیس بسیج حقوقدانان کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اقراریان با اشاره به اهمیت نقش بسیج در جامعه گفت: بسیج نقش مهم و پررنگی در قسمت‌های مختلف کشور دارد؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «بسیج تحقق مردم سالاری دینی است و در چهار دهه انقلاب اسلامی بارها شاهد نقش اساسی و کلیدی بسیج در کشور بودیم».

وی افزود: باید به این موضوع توجه داشت که چه نکاتی باعث می‌شود اهداف انقلاب اسلامی محقق شود تا بتوانیم با برنامه ریزی درست و صحیح حرکت به سمت نظام سازی اسلامی را انجام دهیم؛ البته این موضوع به این معنی نیست که ما تا امروز دستاوردهایی نداشتیم اما باید اقداماتی صورت بگیرد تا به سمت آرمان‌ها حرکت کنیم.

اقراریان تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند تغییر و تحول در کشور صورت گرفت؛ برای مثال حکمرانی و نظامات حکمرانی در انقلاب اسلامی هندسه متفاوتی نسبت به گذشته داشت و تغییر کرد همچنین نظام فرهنگی؛ اجتماعی اقتصادی و امنیتی کشور دچار تحولاتی شد.

بسیج محلات در رفع مشکلات کمک شایانی به شورا ارائه خواهد داد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اما امروز باید به این توجه داشته باشیم؛ تغییر در سایر نظامات تدریجی و زمان‌بر است که در طول انقلاب این اتفاق رخ داد.

وی گفت: امام خمینی (ره) نظام دفاعی و امنیتی کشور را با انقلاب اسلامی تغییر می‌دهد و سپس نظام اندیشه. از سوی دیگر انقلاب فرهنگی را در دستور کار قرار می‌دهد که الگو سازی در این زمینه انجام شد و گام به گام کشور را به سمت آرمان‌های اصولی و صحیح پیش بردند؛ همچنین امام دستور تشکیل بسیج مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش انقلابی را صادر کردند و یک قوای نظامی برای تعبیر امنیت و مکتب امنیتی ایجاد کردند که به دنبال آن الگوی مقاومت شکل می‌گیرد که شهید سلیمانی نماد این مقاومت است.

اقراریان با اشاره به اینکه امروز باید تفکر بسیجی شکل بگیرد و در جامعه گسترش یابد گفت: شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم افتخار انقلابی بودن را دارد؛ امروز بر کرسی‌های مدیریت شهری نشستیم و وظیفه داریم بر اساس سخنان رهبری فعالیت‌ها را پیش ببریم و تفکر انقلابی و بسیجی را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: لذا کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران آمادگی این را دارد پیش نویس طرح‌ها را با مشارکت بسیج حقوقدانان پیش برده و همکاری خوبی با بسیج حقوقدانان داشته باشد؛ بسیج حقوقدانان خودشان را عضوی از ۲۱ نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران بداند چرا که موفقیت شورای شهر در دوره ششم موفقیت تفکر انقلابی است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه گفت: آموزش حقوق شهروندی؛ آسیب‌های اجتماعی از جمله نکاتی است که بسیج حقوقدانان می‌تواند به شورای اسلامی شهر تهران کمک کند.

وی در ادامه افزود: طرح نجم را در کمیسیون راه اندازی کردیم تا تحت عنوان نظارت جمعی مردم باشد که بر دو سطح نظارت مستقیم و غیر مستقیم در بازدیدهای میدانی با حضور در محلات و مناطق و شرکت نخبگان رخ می‌دهد؛ همچنین معتقد هستیم از پشت میزهای شورای اسلامی شهر تهران نمی‌شود کار نظارت را انجام داد و باید میدانی عمل کرد.

اقراریان در ادامه تاکید کرد: باید از ظرفیت بسیج استفاده کرد؛ بسیج محلات باید ناظر بر اتفاقات محله‌ها و مناطق باشد و کمک شایانی را می‌تواند در رفع مشکلات به مجموعه شورا ارائه دهد.

در ادامه سهراب انارکی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری بیانات ارزشمندی داشتند و بحث عدالت و مبارزه با فساد مطالب وزین بیان داشتند که مسئولیت حقوقدانان را بسیار سنگین خواهد کرد.

انارکی در ادامه گفت: هنوز در حوزه عدالت و مبارزه با فساد نمی گویم کاری نشده است ولی آنچه را که مقام معظم رهبری انتظار داشته اند بر آورده نشده است

وی گفت: پس ما در یک جنگ ترکیبی به تمام معنا قرار داریم مقام معظم رهبری فرمودند: در حوزه اقتصاد جنگ اقتصادی داریم در حوزه فرهنگ جنگ فرهنگی و در حوزه حقوق جنگ حقوقی به تمام معنا داریم که در مباحث حقوقی واقعاً نیاز به منقح کردن بعضی از قوانین زائد داریم تا قوانین مستحکم جایگزین شوند.

انارکی ادامه داد: اصولأ نظام مدیریت نظارت و کنترل توسعه شهری از طریق اعمال یک سری ضوابط و مقررات و آئین نامه‌های که بستر حقوقی دارند، میسر است که در این حوزه قطعأ مشکلات حقوقی در شهرداری و شورای شهر وجود دارد که تنها از دریچه علم حقوق می‌توان این موانع را برطرف کرد.

کد خبر 5430462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha