۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱

سرپرست علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

مردم فارس از حضور در مراکز خرید شلوغ و پرتردد پرهیز کنند

مردم فارس از حضور در مراکز خرید شلوغ و پرتردد پرهیز کنند

شیراز - سرپرست علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، مردم از حضور و تجمع در مراکز خرید و مناطق پرتردد و شلوغ پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر وحید حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست روزانه مدیریت بیماری کرونا در علوم پزشکی شیراز، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسؤولان دانشگاه در این ایام عنوان کرد.

وی از مردم خواست تا افرادی که تا کنون واکسن خود را دریافت نکرده اند، هرچه سریع‌تر به مراکز اعلام شده از سوی روابط عمومی دانشگاه مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

دکترحسینی با تاکید بر اولویت اقدامات پیشگرانه به ویژه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل دوزهای واکسن کرونا در مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ از سوی مردم، عنوان کرد: مردم باید با توجه به وضعیت کرونا در استان، با پرهیز از هرگونه عادی پنداری و ساده انگاری، به توصیه‌های بهداشتی پایبند باشند.

این مقام ارشد حوزه سلامت فارس بیشترین علت افزایش انتقال و شیوع کروناویروس را حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و مراکز شلوغ و پرتردد دانست و توصیه کرد تا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، مردم از حضور و تجمع در مراکز خرید و مناطق پرتردد و شلوغ بپرهیزند.

دکتر حسینی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در این شرایط بحرانی را موجب پیشگیری از افزایش و انتشار این بیماری در جامعه برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با همراهی و همدلی مردم و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین تلاش مجموعه سلامت، شاهد کاهش آمار این بیماری در سطح جامعه باشیم.

سرپرست دانشگاه ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبود یافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

کد خبر 5431866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha