۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۱۵

مدیرعامل راه آهن:

سهم دانش‌بنیان‌ها در تولید ناخالص کشور پایین است

سهم دانش‌بنیان‌ها در تولید ناخالص کشور پایین است

البرز - مدیرعامل راه آهن گفت: سهم دانش‌بنیان‌ها در تولید ناخالص کشور پایین و کمتر از پنج درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید میعاد صالحی عصر پنجشنبه در اولین همایش هم اندیشی فعالین گام دوم انقلاب اسلامی در کرج اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸ هزار واگن باری و مسافری و ۱۵ هزار کیلومتر ریل در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه‌های ریلی امکان جهش دارد و در برخی حوزه‌ها هنوز به شرایط مطلوب نرسیده است، تصریح کرد: از این رو سالی ۱۵۰ شرکت ساخت ریل در کشور اجرا می‌شود بر این اساس باید در توسعه آن گام برداریم و همچنین باید در مزیت‌های رقابتی تلاش کنیم.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیان کرد: آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب به ما جوانان انرژی می‌دهد، باید روی پای خود بایستیم و مبتنی بر مزیت‌های رقابتی و ظرفیت‌هایی که وجود دارد پای خود روی پله آخر اشخاصی که تلاش کردند گذاشته و صعود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند جوانان خام و نپخته اند و نمی‌شود به آنان اعتماد کرد، اما این گفته صحیح نیست و در عمل این موضوع را به اثبات رساندند.

البرز در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت‌های قابل توجهی دارد

صالحی با بیان اینکه استان البرز در حوزه شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، گفت: در بحث بیانیه گام دوم انقلاب بحث کارآمدی مطرح است و ناکارآمدی سرمایه اجتماعی را کاهش و هدر می‌دهد.

وی با بیان اینکه در موضوع دانش بنیان از سال ۸۶ بنیاد ملی نخبگان در کشور تشکیل شد، اظهار کرد: براین اساس همه ساله مقام معظم رهبری با نخبگان دیدار داشتند و به این موضوع اهتمام دارند.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با وجود چند هزار شرکت دانش بنیان امید و تجربه خوبی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان داریم، اما راه طولانی را باید طی کنیم که اثربخشی آن باید خود را در تولید ناخالص داخلی نشان دهد.

وی متذکر شد: کل فروش دانش بنیان‌های ما به ۵ درصد کل تولید ناخالص نمی‌رسد و هنوز در زندگی مردم اثرگذار نیست و باید در این زمینه تلاش کنیم.

کد خبر 5432831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha