۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰

امام جمعه شیراز تاکید کرد؛

خوراک رسانه ای باید در تراز انقلاب باشد

خوراک رسانه ای باید در تراز انقلاب باشد

شیراز- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: خوراک رسانه‌ای که در اختیار جامعه هدف از طریق رسانه‌ها قرار می‌گیرد باید در تراز انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام ظهر شنبه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر بیان کرد: مایه مباهات برای من است که به عنوان یکی از اعضای رسانه سنتی مذهبی در جمع اصحاب رسانه حضور داشته و نسبت به بیان دیدگاه اقدام می‌کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: همه ما باید در راستای اهداف انقلاب اسلامی فعالیت کرده و برنامه‌ها براساس اهداف انقلاب تعیین و اجرایی گردد این در حالی است که زمانی که محصولی به عنوان خوراک رسانه‌ای در اختیار جامعه قرار می‌گیرد باید در تراز انقلاب باشد.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در میان اصحاب رسانه‌ای مورد غفلت واقع شده است پارادایم فلسفی است و باید یک پارادایم فلسفی شناسی در جامعه رسانه‌ای وجود داشته باشد تا جامعه از این موضوع بهره مند شود.

امام جمعه شیراز افزود: براساس تحقیقات جدید نمی‌توان اطلاعات جدیدی بدون هدف به مخاطب نهایی ارائه داد از این رو باید زمینه اطلاع رسانی با هدف انقلابی به جامعه ارائه گردد لازم به ذکر است که پیامی که قرار است در رسانه منتشر گردد باید سالم و صحیح در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: نباید خبرگزاری‌های ما از مبانی اسلام غافل شوند و باید به مبانی اصول اسلامی نیز باید در میان قلم‌های خبرنگاران وجود داشته باشد این در حالی است که باید داده‌های مناسب و واقعی در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد تا بتوان نتیجه گیری مناسبی در این بخش صورت بگیرد.

به گفته این مقام مسئول در تولید آگاهی‌های جدید در استان فارس برنامه ریزی صورت گرفته و توانسته ایم به دستاوردهای خوبی برسیم البته در راستای شناسایی مکتب انقلاب اسلامی نیز رشته کتاب‌هایی به قلم مقام معظم رهبری وجود داشته و می‌تواند بهترین راهگشا برای تعیین حرکت رسانه‌ها باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر تحول معنوی در افراد وجود نداشته باشد مسیر حرکت جامعه و رسانه‌ها به سویی می‌رود که اهداف انقلاب را نمی‌تواند پوشش دهد.

کد خبر 5433812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha