۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۵:۲۷

پنتاگون:

آمریکا به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد

آمریکا به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد

وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود گفت که واشنگتن از طریق ارسال تسلیحات به اوکراین به حمایت از این کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده به حمایت نظامی خود از اوکراین، از جمله با ارسال سلاح به این کشور ادامه خواهد داد.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه با «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین گفت‌وگوی تلفنی داشت تا حمایت خود را از اوکراین در بحبوحه عملیات نظامی روسیه اعلام کند.

در این تماس تلفنی آستین تاکید کرد که ایالات متحده با متحدان و شرکای خود در حمایت از اوکراین، از جمله از طریق تداوم ارائه کمک‌های امنیتی دفاعی متحد است.

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون نیز در بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی وزرای دفاع اوکراین و آمریکا گفت: مقامات دو کشور متعهد شدند که به هماهنگی نزدیک خود در طول جنگ روسیه ادامه دهند.

ارتش روسیه پنجشنبه گذشته به فرمان «ولادیمیر پوتین»؛ رئیس جمهور این کشور عملیات نظامی خود در سراسر اوکراین را آغاز کرد. این عملیات نظامی با واکنش اتحادیه اروپا و آمریکا و دیگر کشورهای غربی همراه شده و غرب مجموعه‌ای از تحریم‌های بی سابقه اقتصادی را علیه روسیه و بخش تجاری و سرمایه گذاری این کشور اعمال کرده است.

کد خبر 5436630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 0
      خودتون که فعلا تو شوک خیس شدن شلوارهایتان هستید صبح بخیر