۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۰

آیت الله حسینی بوشهری:

آیت الله صافی گلپایگانی زبان گویای حوزه در عصر غیبت بود

آیت الله صافی گلپایگانی زبان گویای حوزه در عصر غیبت بود

قم-رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به ویژگی های ممتاز شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله صافی گلپایگانی، از وی به عنوان زبان گویای حوزه در عصر غیبت نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه پنجشنبه در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی که در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد اظهار داشت: عالمان مرزبانان دین هستند و آیت الله صافی گلپایگانی نیز در سال‌های عمر خود تلاش کرد تا از دین مرزبانی کند و زبان گویای حوزه در عصر غیبت بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: آیت الله صافی گلپایگانی دارای ویژگی‌هایی است که در سایر مراجع تقلید کمتر دیده می‌شود و ایشان شاگرد آیت الله بروجردی و آیت الله گلپایگانی و مشاور امین آنان بوده است.

وی ادامه داد: آیت الله صافی در زمان آیت الله گلپایگانی فرد ارشد شورای مشورتی استفتائات ایشان بود و به عبارتی ایشان دو دوره قبل از مرجعیت خود، مرجعیت را تمرین کرده است و در کانون مرجعیت در زمان آیت الله بروجردی و گلپایگانی رشد کرده است و در زمان رسیدن به مقام مرجعیت در عرصه‌های مختلف فقه و کلام و تفسیر صاحب نظر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیت الله صافی گلپایگانی مرجعی معمولی و عادی نبود، اما تا زمانی که بزرگان در میان ما هستند قدر آنان آنگونه که باید شناخته شود؛ شناخته شده نیست.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ایشان از نظر علمی از خانواده‌ای اصیل بود و با بیت مرجعیت ارتباطی نزدیک داشت و همین امر موجب ساخته شدن شخصیتی جامع علمی و عملی ایشان شده بود.

وی با بیان اینکه آیت الله صافی گلپایگانی، فقیهی صاحب نظر بود و در عرصه تاریخ آثار ماندگاری دارد و کتاب منتخب الاثر ایشان کتابی مرجع است و بیش از صد اثر از ایشان به جا مانده است افزود: افرادی که پیش ایشان می‌آمدند اخلاق و تواضع را در ایشان می‌دیدند و افراد معمولی و سیاستمدار که به دیدارش می‌آمدند رفتارش فرقی نمی‌کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: سیره رسول الله این بود که کار خوب را تشویق و اقدامات نامناسب را تقبیح می‌کرد و آیت الله صافی گلپایگانی نیز وقتی می‌دید فردی، کتاب و یا سخنرانی خوبی دارد با او تماس می‌گرفت و تشکر می‌کرد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: او قلمی بر کاغذ نبرد و سخنی به زبان نیاورد جز اینکه رضایت خداوند و امام زمان (عج) مد نظر باشد.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت این عالم ربانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بخشی از پیام خود اشاره کردند که من از مشورت‌های ایشان استفاده می‌کردم که این امر نشان دهنده آن بود که این عالم بزرگ همواره حامی و ناصحی امین برای نظام اسلامی بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان داشت: حوزویان امروز می‌بایست این عالم بزرگ را الگوی خود قرار دهند چرا که ایشان همواره پاسخگوی شبهات و سوالات بود و از حریم دین اسلام و ولایت دفاع می‌کرد.

کد خبر 5444096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha