۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷

در مراسم پاسداشت نظامی گنجوی؛

نسخه نفیس خطی خمسه نظامی در یزد رونمایی شد

نسخه نفیس خطی خمسه نظامی در یزد رونمایی شد

یزد- در مراسمی که به همت کتابخانه و موزه وزیری یزد برگزار شد، از نسخه نفیس خطی خمسه نظامی، کتابت ۱۰۲۴هجری قمری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، صبح شنبه در مراسم بزرگداشت حکیم نظامی شاعر پارسی گوی ایرانی قرن ششم هجری اظهار داشت: کشورهای خارجی به ویژه دشمنان در صدد مصادره سرمایه های فرهنگی ایران هستند.

وی تصریح کرد: برخی کشورها با مصادره کردن سرمایه های فرهنگی کشور بدنبال تاریخ سازی و اعتلای فرهنگی کشور خودشان هستند.

عابدی با بیان اینکه کوتاهی هایی در خصوص مفاخر کشور شده است، اظهار داشت: حکیم نظامی گنجوی از شخصیت های بزرگ ایران است که در دوره جدید سعی شده این شخصیت ادبی و سرمایه فرهنگی کشور بیش از گذشته معرفی شود.

وی ادامه داد: حکیم نظامی گنجوی از صحنه روزگار حذف شدنی نیست چرا که ریشه در همه جای کشور و جهان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه در راستای مطرح کردن مفاخر یزد قدم بر می داریم، افزود: استان یزد از مفاخر ارزشمندی برخوردار است که باید همه این مفاخر به طور مناسب به مردم یزد معرفی شوند.

عابدی اظهار امیدواری کرد: ضمن شناسایی سرمایه های فرهنگی یزد در راستای پاسداشت آنان قدم های روبه جلویی از سوی همه تشکل ها و دستگاههای اجرایی برداشته شود.

در این مراسم که به همت کتابخانه و موزه وزیری یزد برگزار شد از نسخه نفیس خطی خمسه نظامی، کتابت ۱۰۲۴ هجری قمری رونمایی شد.

کد خبر 5444944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha