۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳

در آستانه نوروز؛

طرح پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌های استان آذربایجان غربی اجرا شد

طرح پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌های استان آذربایجان غربی اجرا شد

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی از اجرای طرح پاکسازی و زیباسازی حریم محورهای اصلی و شریانی استان در آستانه نوروز خبر داد.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در آستانه نوروز و به مناسبت ن هفته منابع طبیعی طرح پاکسازی، زیباسازی و منظر آرایی حریم راه‌ها در استان آذربایجان غربی انجام شد، افزود: مهم‌ترین هدف پاکسازی حریم راه‌های استان را از بین بردن آلودگی‌های بصری، ایجاد منظر و فضای زیبا برای کاربران جاده‌ای و مسافران، فرهنگ‌سازی به منظور رعایت مسائل زیست‌محیطی و دعوت همگانی از مردم برای خودداری از ریختن زباله در حریم راه‌ها بوده و همچنین همزمان با این طرح، در مسیر تردد کاربران جاده‌ای با کاشت بالغ بر ۱۰۰۰ نهال در درب راهدارخانه‌ها و حاشیه راه‌ها مسیری زیبا برای هموطنان ایجاد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح‌های ویژه نوروز خط کشی جاده‌های استان، تهیه و نصب علائم و تابلوهای اخطاری، اطلاعاتی و انتظامی، لکه گیری چاله‌ها و بهسازی موضعی و مرمت حفاظ‌های گاردیل و نیوجرسی‌های مفصلی در دست اجرا است.

شکری با تاکید بر آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل مسافری استان در طول ایام نوروز سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی سال پیش رو نیز با گسترش واکسیناسیون و برداشتن محدودیت‌های مسافری انتظار می‌رود شاهد رشد چشمگیر سفرها و حمل و نقل مسافر در استان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: کنترل معاینه فنی ناوگان حمل و نقل مسافری، ایمنی داخل وسیله نقلیه، نظافت و پاکیزگی و نیز برخورد شایسته رانندگان می‌تواند یک خاطره خوب و یک سفر آرام و ایمن را برای مسافرین فراهم سازد.

شکری همچنین از ایمن سازی پیچ کریم آباد در راستای تحقق مطالبه مردمی متردد از محور ارومیه - سلماس، با انجام اقدامات زود بازده خبر داد و افزود: پیج کریم آباد در محور ارومیه - سلماس مطابق فرمول نقاط پر تصادف شناسایی و ثبت نشده است ولی با توجه به مطالبات مردمی و جهت جلوگیری و کاهش تصادفات در این نقطه اقدامات زودبازده انجام شده و این اقدامات استمرار خواهد داشت، همچنین اقدامات اساسی نیز برای ایمن سازی این نقطه با تأمین اعتبارات لازم با اصلاح هندسی این نقطه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اقدامات زودبازدهی به صورت امانی نظیر اصلاح دور پیچ و افزایش اصطکاک روکش آسفالت جهت ایمن سازی این نقطه انجام گرفته و اقداماتی دیگر نظیر ایجاد شیار، ایجاد سرعت گیر و افزایش تابلوهای ایمنی و علائم برای ایمن سازی بیشتر پیچ کریم آباد انجام خواهد شد.

وی گفت: عوامل متعددی در بروز سوانح جاده‌ای دخیل هستند که راه یکی از آن موارد است و ایمن سازی راه‌ها صرفاً نمی‌تواند مانع از بروز تصادفات جاده‌ای شود و لازم است رانندگان نیز با رعایت کلیه قوانین و مقررات خصوصاً رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در محورها تردد کنند.

کد خبر 5446762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      با تشکر، ایجاد فضاهای پارک در کنار جاده ها و الاچیق ها و در نزدیکی مناظر دیدنی و اجرای برنامه های ساز و پخش موسیقی با اشتغال افراد بومی در بوفه ها بخصوص در مسافرتهای نوروزی خوب است همچنین نصب تابلوهایی با نوشته هایی مانند استراحت و استفاده از مناظر در جاده قسمتی از مسافرت است .