۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۵۲

رئیس حوزه هنری قزوین:

هنر باید در خدمت مردم باشد

 هنر باید در خدمت مردم باشد

قزوین-رییس حوزه هنری قزوین گفت: نگاه ما به هیچ عنوان هنر برای هنر نیست بلکه به دنبال ترویج و تعریف هنر در خدمت مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر محمد رضا امامقلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین که ظهر دوشنبه در خانه فرهنگ امیرکبیر استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: ما از مدیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تقدیر می‌کنیم که به واسطه وسعت دید و نگاه هم افزای ایشان در فاصله کوتاه زمانی به تفاهم رسیدیم و حضورشان ایشان در استان و این اتفاق‌ها روزنه امید و پویایی استان خواهد بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: ما در خانه امیر کبیر به صورت ویژه دز سه حوزه هنرهای تصویری (نماهنگ، مستند، فیلم کوتاه)، ادبیات پایداری (تاریخ شفاهی) و آفرینش‌های ادبی فعالیت خواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به این موضوع که کمک به اقتصاد هنر از اهداف جدی این مشارکت و همکاری بوده است عنوان کرد: ایجاد اشتغال پایدار، معرفی توانمندی جوانان در حوزه‌های یاد شده و جذب سرمایه گذاران ویژه در استان قزوین خصوصاً فعالین بهش صنعت و کشاورزی از اهداف ویژه ما بوده است.

وی گفت: اتفاقی که قرار است در این محل روی دهد نه کلاس آموزشی صرف بلکه یک فرایند زیست و تربیت جمعی همراه رهیارها است.

امامقلی یادآور شد: ما در اینجا آموزشی و ارائه مدرک نداریم بلکه تربیت یافتگان را به بازار اشتغال وصل می‌کنیم و در نظر داریم که فرهنگ مدرک محوری را تحت تأثیر قرار دهیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان این موضوع که امروز هنر برای مردم است و در این برهه زمانی هنر برای هنر دغدغه نخواهد بود ابراز کرد: هنری که ما به دنبال آنیم از دل مردم برآمده و به دنبال حل مسائل مردم است. ما به مسائل محیطی خود در استان توجه می‌کنیم و از ظرفیت‌های استانی بهره می‌بریم و امیدواریم در این مسیر بتوانیم طوری عمل کنیم که روند تمرکز در مرکز و تربیت هنرمند مهاجر که در استان می‌آموزد و به پایتخت مهاجرت می‌کند را تغییر دهیم.

امام قلی در خاتمه خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی و تربیتی ما در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت یک ساله تعریف شده است و با توجه به جنس فعالیتی که در نظر گرفته ایم این بازه‌های زمانی معنا میابد و امیدواریم که خروجی این فعالیت‌ها یک حرکت ارزشمند و حل کننده مسائل برای استان باشد.

کد خبر 5447133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha