۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸

در جدیدترین مواضع مطرح شد؛

پوتین: هدف ما خلع سلاح اوکراین است

پوتین: هدف ما خلع سلاح اوکراین است

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه هدف نیروهای نظامی روسی از جنگ در اوکراین خلع سلاح این کشور است، گفت: عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه آخرین مواضع خود در خصوص بحران اوکراین را مطرح کرد. وی گفت: از آنجایی که ناتو به مرزهای روسیه نزدیک شده بود ما راهی جز انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین نداشتیم.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور روسیه افزود: حضور نیروهای روسیه در نزدیکی کی یف ربطی به قصد اشغال اوکراین ندارد. عملیات ویژه در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود. وی در سخنانی کنایه آمیز تأکید کرد: غرب و مطبوعات جهان متوجه حملات موشکی مداوم به دونتسک نشدند؛ گویی که اساساً هیچ اتفاقی نیفتاده است.

پوتین اظهار داشت: ما پیش از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، از دولت کی یف خواستیم تا نیروهایش را از دونباس خارج کند اما مقامات آن مخالفت کردند. وی در واکنش به تحریم‌های غرب نیز گفت: روسیه به شدت پاسخ تحریم‌ها را می‌دهد. تحریم‌ها علیه روسیه به اقتصاد جهانی ضربه وارد کرده است.

وی افزود: سیاست بازدارندگی و تضعیف روسیه یک استراتژی آگاهانه و بلند مدت است. آمریکا و غرب این استراتژی را دنبال می‌کنند. اوکراین خود را برای حمله به ما و دونباس آماده می‌کرد اما روسیه پیشدستی کرد.

این مقام روسی عنوان کرد: ما از اهداف خود در عملیات نظامی ویژه دست نمی کشیم. اهداف ما بی طرف ساختن اوکراین، خلع سلاح آن و نابود کردن نازی‌ها است. وی با اشاره به حمایت‌های غرب از اوکراین گفت: غرب از اوکراین حمایت تسلیحاتی به عمل می‌آورد و مزدوران را برای کمک به آن اعزام می‌کند.

وی اظهار داشت: متأسفانه شهروندان روسی توسط غربی‌ها مورد تبعیض قرار می‌گیرند. این درحالی است که ورزش روسیه نیز از تحریم‌های غرب در امان نماند. به هر حال، تلاش‌های غرب علیه روسیه با شکست مواجه خواهد شد. تسلیم نمی‌شویم و به مبارزه خود برای تأمین منافع‌مان ادامه می‌دهیم.

کد خبر 5448851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 1
      تا لان ده هزار سرباز روسی کشته شده ناتو به مرزتون نزدیک میشد خسارتش خیلی کمتر بود
    • احمدالبوعبید IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 0
      این قد از روسیه خوشم میادکه الان از اون متنفرم دوست دارم تووسط مسکو بم اتم بندازم وهمه روسیه روباخاک یکسان کنم مرگ برپوتین
    • احمدالبوعبید IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 0
      نقشه جورج بوش رو بازی کرد احمق...امریکا گفت عراق داری سلاح شیمیایی وبااون بهونه جون 1,نیم میلیون نفرروگرفت بخاطرچی بخاطردورغ های آمریکا اینقدر تورسانه از سلاح شیمیایی عراق تبلیغ کردن تاکل جهان رو متقادکردن که عراق داری سلاح شیمیاییه الان هم روسیه این کارو میکنه ولی شکست خورد کل جهان باور ش ندارن
    • احمدالبوعبید IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 0
      تجاوز روسیه داعش میخواد اوکراین رو تبدیل کنه به سوریه دوم تا خودشو بکشه بیرون از این باتلاق ولی نمیتونه.. وقتی امریکا به عراق و افغانستان حمله کرد بیشتر از چهل کشور بهاش بودن وکم آورد در بودجه نظامی انشالله که روسیه به جایی برسه که نون شب شون بشه حسرت
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 0
      صد در صد دورود بر پوتین و متحدان
    • یدالله RO ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 0
      جنگ جهانی سوم درراه است اسرایل نابودمیشه ایران فتح الفتوح عظیمی بدست میاره وجزسه ابرقدرت جهان میشه پوتین کشته میشه
    • فری IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      1 0
      آفرین به پوتین که جا نزد و حساب غرب و امریکا را میرسد