۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹

در راستای اجرای طرح تفصیلی و طرح جامع ترافیکی شهر اراک؛

تقاطع غیرهمسطح سردار شهید قاسم سلیمانی اراک به بهره برداری رسید

تقاطع غیرهمسطح سردار شهید قاسم سلیمانی اراک به بهره برداری رسید

اراک - مراسم افتتاح پروژه غیر همسطح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و بهره برداری از ۳۰ اتوبوس جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه در آئین بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» اراک اظهار کرد: همه اجزا مرتبط با حاکمیت و دولت وظیفه تأمین و تضمین موضوعاتی را در جامعه برعهده دارند که یکی از آنها عدالت است و در کنار آن سلامت و رفاه و امنیت و هدایت جزو تکالیف قطعی حکومت هاست.

وی ادامه داد: پروژه‌های حوزه عمران و آبادانی خیلی از این مقولات اصلی و کلان را در بر می‌گیرد که شرایط یک زندگی عادلانه را در استان و شهرستان ایجاد می‌کند و هم امنیت تردد مردم در مسائل مربوط به تأسیس راه‌ها و گذرگاه‌ها و هم در حوزه سلامت و رفاه و آسایش مردم نقش کلیدی دارد.

استاندار مرکزی افزود: تلاش‌هایی در حوزه مدیریت شهری باشتاب در حال انجام است تا شرایط مطلوب‌تری در شهر اراک ایجاد شود، و جای تقدیر از همه متولیان امر دارد.

مخلص الائمه اظهار داشت: در آستانه شب بزرگ نیمه شعبان، فعالیت‌های دیگری در نقاط مختلف استان در حال اجرا است و امروز عملیات اجرایی یکی از بزرگترین کشتارگاه‌ها با ظرفیت ۲۵۰ رأس کشتار دام سنگین و ۲۰۰ رأس کشتار دام سبک در شهر داودآباد اراک آغاز شد و بهره‌برداری از این طرح در تأمین مایحتاج گوشت مردم و استان‌های همجوار نقش مؤثری دارد.

وی عنوان کرد: روز گذشته اعتبارات چشمگیری برای طرح‌های در حال اجرای اراک و سایر شهرستان‌ها از جمله کتابخانه مرکزی اراک، مجتمع فرهنگی خنداب و کمیجان، استخر خنداب و چند طرح در شهرستان محلات تخصیص یافته است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: شهرداری اراک باید موضوع پرداخت الکترونیکی حمل و نقل شهری را هرچه سریع‌تر انجام دهد زیرا این موضوع موجب نارضایتی و گله‌مندی مردم شده و دادستانی باید ورود کند تا مسئله زودتر گره‌گشایی شود، حق مردم نیست که با پول نقد سوار اتوبوس شوند.

مخلص الائمه با بیان اینکه منابع مالی مرکز اوژانس هوایی اراک نیز تأمین شده، اضافه کرد: تکمیل و بهره‌برداری این طرح نیز باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

این بزرگراه نیاز به پل هوایی و سرعت گیر دارد

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در این مراسم، ضمن تشکر از کسانی که در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند، گفت: در گذشته شاهد تصادفات منجر به فوت در میدان مقاومت بودیم که با افتتاح پروژه غیرهمسطح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بخشی از مشکل ترافیکی این منطقه حل می‌شود.

آصفری با بیان اینکه این بزرگراه نیاز به پل هوایی و سرعت گیر دارد، گفت: شهرداری باید از امروز به فکر مسیر شرق به غرب این بزرگراه باشد زیرا سرعت‌ها در این بزرگراه بالاست و اتفاق بدی برای مردم شهرک بعثت هنگام تردد از این بزرگراه نیفتد.

وی عنوان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ اختیارات، اعتبارات و تسهیلات خوبی به خصوص در حوزه قیر رایگان به شهرداری‌ها داده شده است و امیدواریم روز به روز شاهد شهرهای زیبایی در استان امام که معروف است به استان آفتاب باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به اینکه اتوبوس‌های شهر اراک وضعیت خوبی ندارد، بیان کرد: امروز ۳۰ دستگاه اتوبوس به بهره برداری رسید و معاون عمرانی وزیر کشور قول ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر را دادند که ۸۰ درصد هزینه را دولت و ۲۰ درصد را شهرداری بدهد تا این تعداد اتوبوس ظرف مدت سه تا ۶ ماه آینده برای شهر اراک تأمین شود.

۲۵ هزار تن آسفالت برای این پروژه به کار رفته است

کریمی، شهردار اراک در این مراسم گفت: شهرداری به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین نهاد خدمتگزاری شهری امروز بهره برداری از پروژه غیر همسطح مقاومت به نام سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همچنین بهره برداری و رونمایی از بخشی از اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان عیدی در این ایام مبارک را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد حاصل کار جمعی کسانی است که ضمن تقدیر از آنها به واسطه این تلاش تحسین برانگیز از آنها قدردانی می‌کنیم.

شهردار اراک افزود: مساحت این پروژه ۱۱ هکتار و سطح پل سازی ۲۴۰۰ متر با حجم خاکبرداری ۶۵ هزار متر مکعب و بتن ریزی ۷۰۰۰ متر مکعب انجام شده است.

کریمی عنوان کرد: حدود ۲۵ هزار تن آسفالت برای این پروژه به کار رفته است و طول پروژه ۱ کیلومتر و عرض آن حدود ۲۶ بهتر است.

کریمی با بیان اینکه اجرای این پروژه تأثیر بسزایی در حل معضل ترافیکی شهید باهنر دارد، گفت: هزینه این پروژه حدود ۹۰ میلیارد تومان بوده که در راستای اجرای طرح تفصیلی و طرح جامع ترافیکی شهر اراک باهدف رفع مشکلات ترافیک و تسهیل عبور و مرور و کاهش آلودگی هوا انجام شده است.

وی عنوان کرد: این پروژه با همکاری قرارگاه خاتم و مؤسسه شهید رجایی صورت گرفته که قطعاً در تسهیل عبور مرور خودروها تأثیر دارد.

صبوری مردم جای قدردانی دارد

سید وحید میرنظامی، رئیس شورای شهر در این مراسم گفت: خدماتی در جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد که امروز افتتاح یکی از این خدمات به دست توانمند قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان رکن جهادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مردم شهر اراک در مثلث سه گانه پروژه‌های شهید صیدی، میدان امام حسین (ع) و میدان مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی صبوری کردند که امیدواریم با افتتاح این پروژه حلاوت و شیرینی به کام مردم شریف اراک بنشیند.

کد خبر 5449365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha