۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰

با حضور زائران و مجاوران؛

مراسم ارتحال آیت‌الله علوی گرگانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم ارتحال آیت‌الله علوی گرگانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد ـ مراسم ارتحال آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی با حضور زائران و مجاوران بارگاه رضوی در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم ارتحال آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام مسعود عالی در این مراسم به تبیین ابعاد مختلف شخصیت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پرداخت و اظهار کرد: این عالم بزرگوار سال‌ها در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل، تدریس و تربیت طلاب بود و علاوه براین، همواره تبلیغ دین را وظیفه اصلی خود می‌دانست.

وی با بیان این‌که یکی از فضیلت‌هایی که تمام انبیا و علمای بزرگ به آن مفتخر بودند، مردمی بودن است، ادامه داد: آیت‌الله علوی گرگانی نیز به تأسی از معصومین و بزرگان هیچ‌گاه حجاب و حائلی با مردم نداشتند و این از فضیلت‌های برجسته و قابل تحسین ایشان بود.

این کارشناس دینی افزود: این مرجع تقلید در پیشبرد انقلاب اسلامی در گرگان نقش بسیار تأثیرگذاری داشت و در تمام راهپیمائی‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند حضور فعال داشت.

وی تصریح کرد: ایشان با تلاش و مجاهدت علمی کم‌نظیر خود در فراگیری علوم دینی، بیش از ۳۰ سال از عمر شریف‌شان را به تدریس درس خارج مشغول بودند.

عالی با اشاره به تألیف بیش از ۶۰ عنوان کتاب از مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی، شرح وصایای رسول گرامی اسلام (ص) را از مهم‌ترین آثار به یادگار مانده از ایشان ذکر کرد و گفت: این عالم مجاهد، شخصیتی مردم‌دار، ساده زیست، گشاده‌رو و متواضع بود و بسیار دلسوزانه به هدایت مردم به ویژه جوانان می‌پرداخت.

صبر و استقامت ریشه اصلی پیروزی مادی و معنوی است

وی، صبر و استقامت در برابر مشکلات و حوادث را ریشه اصلی هرگونه پیروزی مادی و معنوی برشمرد و گفت: شیطان برای فریب انسان، پیچیده‌ترین ترفندها را در آخرالزمان بکار می‌بندد که یکی ازنقشه‌های شیطان برای اینکه جامعه را به سمت لغزش و تباهی سوق دهد، افزایش فساد مالی و جنسی در جامعه است.

خطیب حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به ظهور امام زمان (عج) باید صبر اجتماعی پیشه کنیم به این معنی که جامعه شیعه باید با تمام قوا در برابر جنگ‌های نظامی و فرهنگی اقتصادی ایستادگی و استقامت کند زیرا این مهم یک وظیفه جمعی است.

وی اضافه کرد: اگر در جامعه شیعه از منیت‌ها و فردگرایی دوری کنیم و جمع را در نظر بگیریم، مصالح جامعه مؤمنین و امام مؤمنین را ببینیم و پیوندها را بیشتر و بیشتر کنیم، آنگاه به دستورات قرآن و اولیای الهی عمل کرده‌ایم.

کد خبر 5450420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha