۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۱

العربی الجدید فاش کرد؛

پیشنهاد آمریکا به ترکیه برای انتقال سامانه اس ۴۰۰ به اوکراین

پیشنهاد آمریکا به ترکیه برای انتقال سامانه اس ۴۰۰ به اوکراین

منابع مطلع از پیشنهاد آمریکا به ترکیه برای انتقال سامانه اس ۴۰۰ ساخت روسیه به اوکراین در روند جنگ جاری در خاک این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، منابع مطلع از پیشنهاد امریکا به ترکیه برای انتقال سامانه اس ۴۰۰ ساخت روسیه به اوکراین در روند جنگ جاری در خاک این کشور خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از سه منبع مطلع خبر داد که امریکا به صورت غیر رسمی پیشنهاد ارسال سامانه‌های دفاعی اس ۴۰۰ روسیه‌ای به اوکراین برای کمک به این کشور در برابر حملات روسیه را داده است.

بر اساس این گزارش، مقامات امریکایی ماه گذشته این موضوع را در حد یک ایده با مقامات ترکیه در میان گذاشته‌اند بدون آنکه درخواستی رسمی یا مشخص در میان باشد.

این منابع گفته‌اند که این موضوع در دیدار «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه امریکا، با مقامات ترکیه در آنکارا در ماه گذشته مطرح شده است.

این گزارش آورده است که تردیدی در اینکه ترکیه چنین درخواستی را رد می‌کند وجود ندارد، اما این بخشی از موضوعی کلی‌تر در مذاکرات شرمن و مقامات ترکیه درباره نحوه کمک به اوکراین در برابر حمله روسیه بوده است.

مقامات ترکیه‌ای گفته‌اند که جدا از مسائل سیاسی، انتقال سامانه اس ۴۰۰ به اوکراین، فعال‌سازی آن با موانع فنی مواجه است.

کد خبر 5450971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      4 1
      این دیگه خیلی عجیبه !! آمریکایی ها با اون همه هارت و پورت در برابر موشک های مدرن روسی آن قدر ناتوانند که به فکر قرض گرفتن سامانه اس ۴۰۰ ساخت روسیه از ترکیه افتاده اند شاید هم بخواهند از خود روسیه بخرند یا امانت بگیرند !!!!
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      2 0
      اشکال فتی را از خود روسیه کمک بگیرند