۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶

نشست های ناتو و گروه ۷؛

غرب برای مرحله بعدی واکنش به روسیه آماده می شود

غرب برای مرحله بعدی واکنش به روسیه آماده می شود

رئیس جمهور آمریکا که به بروکسل سفر کرده، روز شلوغی را پیش رو دارد و در مجموع انتظار می رود که نشست های امروز پنجشنبه، به تصمیم گیری درباره مرحله بعدی واکنش غرب به روسیه منجر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، همزمان با ورود به دومین ماه از جنگ اوکراین، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای برگزاری نشست‌هایی با سران ناتو، گروه ۷ و اتحادیه اروپا، به بروکسل سفر کرده است.

هدف از این دیدارها، یافتن راهکاری برای اعمال فشار بر روسیه و در عین حال، بررسی ضعف‌های امنیتی و اقتصادی جهان در سایه بحران اوکراین عنوان می‌شود.

سفر بایدن به اروپا در مجموع چهار روز طول می‌کشد و ظاهراً یکی از محورهای اصلی دیدارهای وی در بروکسل، اختلاف نظر آمریکا و اروپا درباره تحریم بخش انرژی روسیه خواهد بود.

اعضای قاره سبز، به ویژه آلمان، می‌گویند که قطع وابستگی شأن به بازار انرژی روسیه در کوتاه مدت میسر نیست و چرخ اقتصادی اروپا را از کار می‌اندازد.

در مجموع، انتظار می‌رود که نشست‌های امروز پنجشنبه، به تصمیم گیری درباره مرحله بعدی واکنش غرب به روسیه منجر شود.

اعلام تحریم‌های جدید، تغییر آرایش نظامی ناتو در اروپای شرقی و موضع گیری های دیپلماتیک، از جمله اقداماتی است که طی امروز و فردا شاهد خواهیم بود. اما همچنان آنها در ناکام گذاشتن درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور، جدی هستند چراکه این اقدام می‌تواند به گسترده شدن دایره جنگ و رویارویی نظامی ناتو با روسیه منجر شود.

دبیرکل ناتو اولین مقام اروپایی است که با بایدن دیدار خواهد کرد. ینس استولتنبرگ دیروز چهارشنبه گفته بود که پیمان آتلانتیک شمالی حضورش را در شرق اروپا افزایش خواهد داد. به این ترتیب، شاهد اعزام چهار گروه رزمی جدید به کشورهای بلغارستان، رومانی، اسلواکی و مجارستان هستیم.

کد خبر 5452774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha