۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳

معاون استانداری ایلام خبر داد؛

حضور تیم های پلیس راه در ۴۷ نقطه حادثه خیز استان ایلام

حضور تیم های پلیس راه در ۴۷ نقطه حادثه خیز استان ایلام

ایلام-معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام از حضور تیم های پلیس راه در ۴۷ نقطه حادثه خیز استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی ظهر روز دوشنبه در نشست شورای راهبری سفرهای نوروزی استان با عنوان این مطلب که لازم است علائم هشدار دهنده و تابلوی اعلام خطر در تمامی نقاط حادثه خیر باید افزایش یابد و نیروهای پلیس راه، امدادی و خدمات رسان تمامی این نقاط پوشش دهند، اظهار داشت: اعمال قانون و برخورد جدی با متخلفین و توقیف خودروها و نصب بنر توقیف بر روی آنان، باعث کاهش اقدامات خطرآفرین در جاده می‌شود.

وی افزود: در بحث سفرهای نوروزی یکی از دغدغه‌های اصلی کاهش آمار تصادفات به ویژه کاهش تلفات جانی است که مورد تأکید رئیس جمهور قرار گرفت و تمهیداتی هم برای این مدت اندیشیده شد و دستورالعمل‌هایی هم ابلاغ شده است.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: برای پوشش و کنترل ترافیک در استان همه دستگاه‌های پای کار بودند و اقدامات خوبی هم انجام شده ولی به دلیل چند حادثه که منجر به فوت هم استانی‌ها شد نگرانی‌هایی را ایجاد نموده که نیاز است یک بازنگری داشته باشیم و تمهیدات جدیدی را در دستور کار قرار دهیم.

حسنی گفت: مصوب شد که پوشش نقاط حادثه خیز ۴۷ نقطه حادثه خیز استان به وسیله خودروهایی که از دستگاه‌های اجرایی در اختیار پلیس راه قرار گرفته پوشش داده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: مقرر شده که آموزش نیروی انسانی پلیس راه در بحث کنترل، نظارت و بازرسی در بحث استقرار خودروها در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پلیس در برخورد با تخلفات حادثه ساز در تمام محورهای مواصلاتی باید با جدیت وارد عمل شود.

وی بیان داشت: به دلیل اینکه در این ایام بیشتر ترددها در جاده‌های برون شهری است باید از امکانات و ظرفیت‌های پلیس راهور بیش از گذشته استفاده شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به وجود بالگرد باید تمهیداتی اتخاذ شود که از ظرفیت بالگرد در استان برای حوادث استفاده شود.

حسنی بر لزوم حضور پررنگ صدا و سیما و رسانه‌ها در فرهنگ سازی کاهش سوانح و تصادفات تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در بحث هشدار و خطراتی که پیش روی مسافرین و رانندگان دارند.

کد خبر 5454970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha