۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱:۵۷

معاون استاندار بوشهر:

به‌کارگیری اتباع خارجی در سه شهرستان استان بوشهر ممنوع است

به‌کارگیری اتباع خارجی در سه شهرستان استان بوشهر ممنوع است

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: حضور اتباع بیگانه در شهرهای عسلویه، دیلم و گناوه و به کار گیری اتباع افغانستان توسط شهروندان خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی ایرانی شنبه شب در جمع خبرنگاران در ارتباط با حضور غیرمجاز اتباع افغانی در استان بوشهر هشدار داد و اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در شهرهای عسلویه، دیلم و گناوه به کارگیری اتباع افغانی توسط شهروندان بوشهری را خلاف قانون دانسته و با متخلفین برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: نیروی انتظامی با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و نظارت فرمانداری‌ها وظیفه جمع آوری و ترد افاغنه غیر مجاز را به عهده دارند.

ایرانی حفظ امنیت و مراقبت از حریم استان را در مقابله با ورود غیر قانونی اتباع خارجه را خط قرمز نیروهای امنیتی و انتظامی دانسته و از حضور بی قاعده افاغنه بعد از روی کار آمدن طالبان اظهار نگرانی کرد و گفت: از مردم شریف استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور درخواست می‌شود از بکارگیری افاغنه اجتناب کرده و گزارش آنان را به نیروی انتظامی گزارش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از اتباع افغان وابسته به گروه‌های تروریستی و داعش بوده و احتمال ورود آنان به کشور متصور است هرگونه مسامحه در این خصوص مخل امنیت و آرامش کشور دانسته نیروهای امنیتی و انتظامی با آمادگی کامل در شناسایی و برخورد قانونی با آنان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: به همه مردم شریف استان بوشهر توصیه و تذکر داده می‌شود، اسکان، اجاره خانه و ملک، شغل و کار کسب به این اتباع به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با متخلفان برابر قانون، با جریمه نقدی سنگین، و محکومیت در دادگاه برخورد خواهد، شد.

وی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان، وارد عمل شده، وبا کسانی که محل اختفا، این افراد را گزارش نکنند، برخورد قضائی صورت می‌گیرد.

کد خبر 5457765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 3
      درود بر شرفت مرد. خدا پدر و مادر هر چی مسول که به فکر مردم کشورشه رحمت کنه
    • آرش IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      0 0
      ترا به خدا با این تبعه افغان برخورد کنید، من هر چقدر دنبال خانه برای اجاره با قیمت مناسب می گردم، به افغانی ها اجاره داده شدن. من ایرانی نباید بتونم خونه اجاره کنم چون درصد زیادی از افغان ها در شهر گناوه خانه ها را اجاره کردن و این باعث کمیاب شدن و گران شدن اجاره خانه شده است. چرا دولت کاری نمیکند؟