۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱

استفاده از آلات موسیقی در آرامستان ها خلاف قانون است

استفاده از آلات موسیقی در آرامستان ها خلاف قانون است

قروین-سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: استفاده از آلات موسیقی در آرامستان هاخلاف قوانین است و با افراد خاطی برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر سعید عظیمی صدر در دومین جلسه نشست صمیمی مداحان ترحیم خوان که چهارشنبه شب در سالن اجتماعات شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه اخیراً استفاده از آلات موسیقی در مراسم ترحیم و در مزار متوفا دیده می‌شود که با حکم وزارت کشور که ابلاغ شده بود برخورد و ساماندهی این موضوع به سازمان تبلیغات واگذار شد.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین ادامه داد: با کمک حراست آرامستان و پلیس با افراد خاطی برخورد خواهد شد چرا که برخی از رفتارها از موضوع ستایشگری خارج شده بود و با عرف هم تناسب نداشت.

این مسئول با اشاره به این موضوع که سازمان آرامستان‌ها با تشریفات و موسیقی در مزارها برخورد می‌کند بیان کرد: علاوه بر این موضوع ساماندهی دفاتر تشریفات در اطراف آرامستان ها که بیشتر به بنگاه این زمینه بدل شده بود نیز در دستور کار قرار گرفت و این روند را نیز تا حد امکان مدیریت کرده و تغییر دادیم.

وی اذعان کرد: شرایط طی دو سال گذشته با شیوع کرونا برای همه قشرها و افراد و برای ما در آرامستان‌های قزوین دشوار بوده است، برخی آرامستان ها تکمیل شده‌اند و برخی آرامستان داخل شهر که هنوز پذیرش دارند قبور اجدادی هستند لذا بیشترین مراسم در بهشت فاطمه و رضوی برگزار می‌شود.

عظیمی صدر به دیگر مشکلات آرامستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: گاهی در آرامستان‌ها تداخل مراسم را شاهد هستیم که مداحان با باندهای زیاد به این مشکل دامن می‌زنند و باید این مسئله هم مدیریت شود.

کد خبر 5461328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سروش IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      احسن بر مدیر مدبر واگاه افراط ناپسند است تشریفات ارتش با وقار ساز عزا می نوازد موسقی در جشن وعزا مبادین ورزشی وصلح ملت ها دوستی اقوام کارایی داشته سفره جشن ترخیصی سربازان را جمع کردم یکی پول دلر بود یکی فشار به خانواده سفره پهن میکرد افرین بر مدیر ارامسان که اختلاف طبقاتی را دیده تشکر