۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۴۰

معاون استاندار اردبیل تاکید کرد؛

ضرورت اصلاح سبک زندگی برای ارتقای سطح سلامت مردم اردبیل

ضرورت اصلاح سبک زندگی برای ارتقای سطح سلامت مردم اردبیل

اردبیل-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: بسیاری از بیماری‌های موجود در استان مربوط به سبک زندگی و رفتارهای اشتباه در تغذیه بوده که نیازمند اصلاح از طریق آموزش و الگوسازی ست.

رضا قاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ارتقای شاخص‌های سلامتی در استان را نیازمند عزم جمعی مردم و مدیران دانست و اظهار کرد: بخش زیادی از سرمایه‌های مادی و انسانی استان در اثر غفلت و بی‌توجهی به عوامل ضد سلامتی از بین می‌رود.

وی افزود: گرفتاری تعداد زیادی از مردم استان به بیماری‌های گوارشی، قلبی عروقی، سرطان، دیابت، مفاصل و… باید همه ما را به صورت هشدارآمیز نگران و دغدغه‌مند کند و در راستای کاهش این بیماری‌ها گام‌های کارشناسی و موثرتری برداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: هزینه بهداشت به مراتب کمتر از درمان است و باید شاخص‌های بهداشت فردی، عمومی، روانی و غذایی را در سطوح مختلف جامعه با عملیاتی کردن برنامه‌های سند جامع سلامت استان ارتقا دهیم.

قاسمیان یکی دیگر از عوامل آسیب‌زا علیه سلامتی مردم را نگهداری غیراصولی مواد غذایی در مراکز تولیدی، بنگاهی، فروشگاهی و خانگی عنوان کرد و گفت: در راستای تأمین مواد غذایی سالم علاوه بر اهتمام مسئولین امر در نظارت و کنترل، تمامی عوامل دخیل در این امر حیاتی از جمله تولیدکنندگان، حمل‌کنندگان، انبارداران، فروشندگان و مصرف‌کنندگان باید احساس مسئولیت جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر مقوله مهم سلامت روان، استفاده از نتایج پژوهش‌های بومی در سیاستگذاری‌ها را حائز اهمیت دانست و افزود: سلامت روان از مهمترین شاخص‌های توسعه انسانی بوده و پیشرفت مداوم یک جامعه را تأمین و تضمین می‌کند. در این راستا طرح "لوازم سرزندگی" یعنی استفاده هرچه بیشتر از سجاده، کتاب و توپ را به عنوان یکی از اقدامات محوری پیشنهاد داده‌ایم و برای رونق عبادت، مطالعه و ورزش در جامعه باید با جدیت تلاش کنیم.

کد خبر 5461760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha