۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۳۷

فرماندار سرپل ذهاب:

۲۴۰ هکتار باغات سرپل ذهاب زیر کشت گوجه سبز است

۲۴۰ هکتار باغات سرپل ذهاب زیر کشت گوجه سبز است

کرمانشاه- فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به آغاز برداشت گوجه سبز در این شهرستان، گفت: ۲۴۰ هکتار باغات سرپل ذهاب زیر کشت گوجه سبز است.

نورالدین فرزادی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برداشت گوجه سبز از باغات شهرستان سرپل ذهاب آغاز شده و ۲۴۰ هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت گوجه سبز قرار دارد.

وی افزود: روستای پیران سرپل ذهاب یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان است که منبع اصلی درآمد مردم این دیار باغات گوجه سبز است.

فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد: در مجموع سرپل ذهاب یک هزار و ۵۰۰ هکتار باغ دارد و از این مجموع ۲۴۰ هکتار آن زیر کشت باغات گوجه سبز است و گوجه سبز عنوان یک میوه از حیث قیمت در بهترین شرایط به فروش می‌رود.

فرزادی پور بیان کرد: علاوه بر اینکه ارسال به بازار تهران تبریز و اصفهان و استان‌های دیگر همجوار از استان کرمانشاه صورت می‌گیرد بخشی از آن معمولاً تأمین کننده نیاز بازار استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و موضوع سرمازدگی میزان برداشت در سال‌های گذشته از هر هکتار بالای پنج تن بوده ولی امسال این میزان کاهش پیدا کرده و پیش بینی می‌شود متوسط بین سه تا پنج تن در هکتار برداشت شود که بخش عمده اشتغال منطقه را تأمین کرده می‌کند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: با توجه به پر تلاش بودن و پرانگیزه بودن مردم روستای پیران ما شاهد باشیم اراضی سطح کشت که در این روستا داریم سال‌های آتی هم انشاالله گسترش پیدا کند و ما با توجه به قابلیت خاص باغات این منطقه سرمایه گذاری مناسبی را در بخش کشاورزی خصوصاً باغات داشته باشیم.

کد خبر 5466762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha