۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۲۰

مدیر غذا و دارو علوم پزشکی خلخال:

کمبود دارو اصلی ترین مشکل بیماران خلخال است 

کمبود دارو  اصلی ترین مشکل بیماران خلخال است 

خلخال- مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: کمبود داروی بیماران قلبی و بیماران پیوند کلیه اصلی ترین مشکل بیماران خلخال است.

به گزارش خبرنگار مهر، داور کاظمی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص کمبود داروی بیماران خاص اظهار کرد: اصلی ترین مشکل بیماران قلبی و بیماران پیوند کلیه تأمین دارو بوده که کمبود آن برای این قشر مشکل ساز شده است.

وی به افزایش چشمگیر قیمت داروهای حیاتی بیماران اشاره و گفت: نزدیک به دو سال است که کلیه داروهای بیماران خاص، با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی و همکاری داروخانه هلال احمر خلخال برای بیماران خاص تأمین و در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی خلخال افزود: آزمایشگاه مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آماده بهره برداری است و از نظر فضای فیزیکی این مرکز آماده انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی غذا و دارو در شهرستان خلخال است.

کاظمی ادامه داد: مساعدت دارویی برای بیماران صعب العلاج و خاص از جمله تالاسمی، دیالیز، هموفیلی، ام اس، پیون کلیه، بیماری‌های بدخیم، پیوند اعضا، دیابت، سیروز کبد و نارسایی کبد در شهرستان تأمین و در اختیار بیماران قرار گرفته و سیر تأمین آن ادامه خواهد یافت.

وی به عدم تعهد بیمه دی به عنوان بیمه مکمل، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و جانبازان اشاره و گفت: عدم تعهد بیمه‌ها در تأمین هزینه کرد بیماران یکی از دغدغه‌های بیماران در خلخال است.

کد خبر 5471943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند خلخال IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 0
      با سلام خدمت جنا ب کاظمی عمده ترین مشکل شهرستان خلخال نبود یک ازمایشگاه تخصصی خصوصی در داخل شهر است متاسفانه تنها ازمایشگاه خصوصی شهر از دستگاه های بسیار قدیمی استفاده می کند. که معمولا با ازمایش. اردبیل ویارشت بسیار متفا وت نشان می دهد لذا این در تشخیص بیماریها و درمان اعلب این مردم. را مردد می کند