۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹

استاندار سمنان:

«سمنان» استان چهارم در افزایش اعتبارات است

«سمنان» استان چهارم در افزایش اعتبارات است

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه افزایش اعتبارات سمنان استان چهارم در کشور است، گفت: در بودجه استان توجه به مسائل عمرانی ویژه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح پنجشنبه در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به میزبانی سالن پور سینای این دانشگاه ضمن بیان اینکه سه اصل ولایت، امنیت و سلامت دستاوردهای اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی می‌شود، ابراز داشت: قبل از انقلاب پزشکان غیر ایرانی درمان را مدیریت می‌کردند اما امروز برعکسش شد و این نشان می‌دهد که اقدامات و کارهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان انجام‌گرفته است.

وی بابیان اینکه امروز به خاطر اشراف اطلاعاتی در ناامن‌ترین نقطه جهان امن‌ترین جا کشور عزیز ما است، افزود: هشت هزار و ۲۰۰ کیلومتر ایران مرز مشترک با ناامن‌ترین کشورهای دنیا دارد اما با این وجود چون خورشیدی در حوزه امنیت می‌درخشد.

پیش‌بینی ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه عمرانی

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه با وفاق و همدلی خوب بین نمایندگان در بودجه ۱۴۰۱ استان در افزایش اعتبارات چهارم است، ابراز داشت: سمنان از بسیاری دیگر استان‌های پهناور به لحاظ افزایش اعتبارات جلوتر قرار دارد.

هاشمی ضمن بیان اینکه همه اقدامات صورت گرفته را باید فرا استانی و نه منطقه‌ای دید، تصریح کرد: در شش‌ماهه دوم سفر هیئت دولت به استان سمنان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده که پنج هزار میلیارد تومان آن در حوزه عمرانی است.

وی شاهرود و میامی را کارگاه سازندگی خواند و افزود: در یکشنبه‌های صنعتی طی بازدید از واحدهای نیمه تعطیل گره‌گشایی ۶ الی ۷ واحد شاهرود انجام شد و امروز واحد تعطیل در استان سمنان وجود ندارد و از ۱۴۸و احد راکد و معلق ۳۵ واحد مجدد راه‌اندازی شده است.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای ۱۹ شهر استان سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه طبق تکلیف سال قرارگاه عملیاتی شدن شعار سال در استان فعال‌شده است، ابراز داشت: باید از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه استفاده و ارتباط آن را با صنایع مادر قوی‌تر کنیم و این هدفی که برای توسعه استان پیگیری می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای ۱۹ شهر استان در ۴۶۰ هزار هکتار زمین آماده‌شده است، اضافه کرد: می‌بایست در این طرح ۳۰ هزار واحد مسکن برای استان سمنان تهیه و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه بنیاد مسکن نیز یک هزار و۳۰۰ واحد روستایی را به عنوان اولین استان برای سمنان در دست اقدام دارد، افزود: این طرح نیز هم‌اکنون ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش مهر، در این مراسم پنج طرح کلنگ زنی و شش پروژه افتتاح شد و همچنین از خیران حوزه سلامت نیز تجلیل به عمل آمد و رونمایی از سند تحول و آموزش دیگر حواشی این مراسم بود.

کد خبر 5472325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha