۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۳۷

علی رغم عدم پذیرش سامانه بانکی؛

منعی برای ارائه تسهیلات رونق تولید در استان سمنان وجود ندارد

منعی برای ارائه تسهیلات رونق تولید در استان سمنان وجود ندارد

سمنان- رئیس صمت استان سمنان گفت: به دلیل اینکه سامانه بانک‌ها هنوز در سال جدید برای وام باز نشده، روند پرداخت‌ها متوقف است اما اعلام می‌کنیم منعی برای ارائه تسهیلات رونق تولید نیست.

علی تشنه دل در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید به نحوی که ۳۵ روز از سال جدید گذشته اما یک وام هم هنوز پرداخت نشده است، تاکید کرد: این موضوع به مسدود بودن سامانه بانک‌ها باز می‌گردد و موقتی است.

وی با بیان اینکه متقاضیان در بخش کسب و کارها به سامانه‌ای هدایت و از طریق آن تقاضای تسهیلات رونق تولید و رفع موانع را دریافت خواهند کرد و مشکلی از بابت وام نداریم، بیان داشت: ثبت نام تسهیلات در بانک‌ها اما به دلیل اینکه در این سوی سال جدید سامانه بانک‌ها هنوز باز نشده با تأخیر روبرو شده است.

بانک‌ها پرونده تشکیل می‌دهند اما وام نمی‌دهند

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این به معنای آن نیست که درخواست تسهیلات داده نمی‌شود، گفت: بانک‌ها موظف هستند که به صورت فیزیکی برای افراد درخواست وام و تشکیل پرونده را انجام دهند تا به محض اینکه سامانه تسهیلات بانک‌ها باز شد بتوانند وام‌های رونق تولید و رفع موانع را به واحدهای تولیدی پرداخت کنند.

تشنه دل با بیان اینکه درباره رفع این مشکل علی رغم همراهی بانک‌ها یک راهکار دیگر هم در نظر گرفته شده که متعاقباً اعلام خواهد شد تا روند ارائه تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان متوقف نشود، گفت: خوشبختانه در سراسر استان سمنان منعی برای ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف نداریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۳۰ واحد تولیدی در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی توانستند وام رونق تولید و رفع موانع دریافت کنند، گفت: سال قبل بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید در استان پرداخت شد که امسال نیز با تاکید بر رونق دانش بنیان‌ها طبق شعار سال، این روند تداوم خواهد داشت تا به تولید استان کمک کنیم.

کد خبر 5474523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha