۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹

در واکنش به تصویب بسته کمک ۴۰ میلیارد دلاری از سوی کنگره؛

مدودف: آمریکا جنگ نیابتی علیه روسیه به راه انداخته است

مدودف: آمریکا جنگ نیابتی علیه روسیه به راه انداخته است

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه، تداوم کمک های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین را مصداق جنگ نیابتی واشنگتن علیه مسکو ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که آمریکا با ارسال کمک به اوکراین، جنگ نیابتی را علیه مسکو به راه انداخته است.

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز چهارشنبه در واکنش به تصویب بسته کمک ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین اعلام کرد: لایحه‌ای که روز سه‌شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، تلاشی در جهت تحمیل شکست جدی به کشور ما و محدود کردن توسعه اقتصادی و نفوذ سیاسی آن در جهان است.

نخست وزیر سابق روسیه با یادآوری اینکه آمریکا خود بیشتر از این اقدام متضرر خواهد شد، افزود که این (اقدام) موثر نخواهد بود.

مدودف که از زمان استعفا از نخست وزیری در ژانویه ۲۰۲۰، در مقام معاون رئیس شورای امنیت روسیه خدمت می کند، قیمت های سرسام آور سوخت و مواد غذایی در آمریکا را به روس هراسی آمریکایی ها نسبت داد.

گفتنی است که مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته لایحه بودجه ۴۰ میلیارد دلاری به بهانه کمک به اوکراین را تصویب کرد.

بایدن روز دوشنبه از کنگره این کشور خواسته بود تا فوراً لایحه کمک به اوکراین را تصویب کند و برای اولین بار هشدار داد که کمک‌های موجود تقریباً طی 10 روز به پایان می‌رسد.

آمریکا به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد از اوکراین حمایت طولانی مدت به عمل آورد و تاکنون میلیاردها دلار کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده است، مسئله‌ای که از سوی مسکو به عنوان ریختن بنزین روی آتش درگیری‌ها تلقی شده است.

کد خبر 5487794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      این روسیه وروسای مسولیت نپذیرش بااین تجاوزوحشیانه دنیارابه جنگ جهانی دیگه می کشند
    • حمید IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      این روسیه وروسای مسولیت نپذیرش بااین تجاوزوحشیانه دنیارابه جنگ جهانی دیگه می کشند