۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰

معاون رئیس جمهور:

مشکلات حوزه آب خوی به رئیس جمهور منتقل می شود

مشکلات حوزه آب خوی به رئیس جمهور منتقل می شود

ارومیه - معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مشکلات حوزه آب شهرستان خوی احصا و بررسی شده و در جلسه امروز هیئت دولت در استان آذربایجان غربی به رئیس جمهور منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی ظهر جمعه در بازدید از مخازن در دست ساخت شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته و احصای مشکلات، امیدواریم با نگاه ویژه رئیس جمهور گام‌های جدی در این حوزه برداشته شود.

نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهار کرد: با توجه به وابسته بودن اقتصاد شهرستان خوی به کشاورزی برای تأمین آب اقدام به حفر بی رویه چاه کشاورزی شده که به همین دلیل دشت خوی دشت ممنوعه اعلام شده است.

عادل نجف زاده یادآور شد: برای رفع مشکل آب این شهرستان ۲ استراتژی وجود دارد که یکی از آنها انتقال آب شرب از سد آغچای و دیگری احداث و انتقال آب از سد الند است.

وی اظهار امیدواری کرد دولت در جلسه امروز هیأت دولت برنامه خود برای تأمین آب شرب شهرستان خوی را اعلام کند تا یکی از مشکلات اساسی مردم این منطقه رفع شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی نیز با اشاره به اینکه نیاز آبی شهرستان ۳۵۰ هزار نفری خوی از منابع زیر زمینی تأمین می‌شود، گفت: تأمین آب این شهرستان از ۱۰۰ حلقه چاه و ۶۰ دهنه چشمه تأمین می‌شود که این منبع جوابگو نیست.

یدالله سلطانی افزود: این شهر نیازمند تأمین آب پایدار از سد آغچای است که امیدواریم این مشکل به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: شهر خوی دارای ۹۰ هزار مشترک است که برای هر مشترک باید یک مترمکعب مخزن ذخیره داشته باشیم که در شهر خوی کمبود ۵۵ هزار متر مکعبی مخزن ذخیره داریم.

سلطانی با اشاره به پایین آمدن سطح آب‌های ایستابی شهرستان خوی اضافه کرد: با پایین آمدن سطح آب ایستابی کیفیت آب شرب نیز کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 5494685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha