۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۴۱

با اذعان به شکست در انتخابات پارلمانی؛

«موریسون» به «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر جدید استرالیا تبریک گفت

«موریسون» به «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر جدید استرالیا تبریک گفت

نخست وزیر استرالیا با اذعان به شکست دولت متبوع خود در انتخابات پارلمانی، به «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر جدید این کشور تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا امروز شنبه به شکست دولت متبوع خود در انتخابات پارلمانی امروز در این کشور اعتراف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، نخست وزیر استرالیا در سخنانی در این باره گفت: با «آنتونی آلبانیز» (Anthony Albanese) رهبر مخالفان و نخست‌وزیر آینده، صحبت کرده و پیروزی در انتخابات را به وی تبریک گفتم.

«موریسون» ۵۴ ساله که در انتهای دوران قدرت خود قرار دارد، تأکید کرد که حمایت رأی دهندگان از احزاب اصلی در انتخابات پارلمانی امروز کاهش یافته است.

وی در این باره گفت: من به تحولاتی که در کشور مان در حال وقوع است، فکر می‌کنم. این مهم است که وضعیت مردم ما بهبود یابد و به جلو حرکت کند.

«اسکات موریسون» در این باره اضافه کرد: من بدون شک تحت رهبری قوی ائتلافمان، ۳ سال دیگر منتظر بازگشت یک دولت ائتلافی خواهم بود.

گفتنی است که مردم استرالیا برای تعیین چهل و هفتمین دولت این کشور که به مدت ۳ سال در این تصدی خواهد بود، از ساعت ۰۸:۰۰ امروز به وقت محلی به پای صندوق‌های رأی رفتند.

رقابت در این انتخابات که اعضای مجلس نمایندگان و سنا را تعیین می‌کند، بین دولت ائتلافی حزب لیبرال و حزب اصلی مخالف موریسون (حزب کارگر) برگزار شد.

بیش از ۱۷.۲ میلیون نفر از جمعیت حدود ۲۶ میلیونی استرالیا واجد شرایط رأی‌ دهی بودند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی،شرکت در انتخابات در استرالیا از نظر قانونی الزامی بوده و کسانی که رأی ندهند، باید ۲۰ دلار استرالیا جریمه بپردازند.

احزاب برای تشکیل دولت در مجلس نمایندگان باید حداقل ۷۶ کرسی از ۱۵۱ کرسی را به دست آورند.

در آخرین انتخابات سال ۲۰۱۹، ائتلاف حزب لیبرال-ملی ۵۱.۵ درصد و حزب کارگر ۴۸.۵ درصد آرا را به دست آورده بودند.

کد خبر 5495648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha