۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳

استاندار قزوین:

سیاست‌های بینابینی برای قیمت مرغ اتخاذ شود

 سیاست‌های بینابینی برای قیمت مرغ اتخاذ شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: در موضوع تولید و توزیع مرغ باید با سیاست‌های بینابینی پیش برویم تا هیچ کدام از طرفین دولت، مردم و تولید کننده ضرر نبینند.

به گزارش خبرنگار مهر محمد مهدی اعلایی در جلسه ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین که صبح یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: عملکرد استان در طرح اصلاح یارانه‌ها قابل قبول بوده است.

استاندار قزوین با تاکید بر نقش نظارتی دستگاه‌ها به خصوص تعزیرات حکومتی ادامه داد: نظارت‌ها نباید تنها در همین اقلام اشاره شده باشد بلکه گروه‌های نظارتی به صورت ویژه باید بر قیمت‌های سایر کالاها نظارت داشته باشند و در این زمینه اتحادیه‌ها نیز توجیه شوند

وی گفت: ما هم اکنون در تهیه هیچ کالایی برای استان مشکل نداریم و همه اقلام موجود است با این حال در توزیع مشکلاتی داریم که با نظارت و دقت باید این مشکلات رفع شود.

این مسئول عنوان کرد: طرح اصلاح یارانه‌ها دارای اثرات تورمی در شاخصه‌های اقتصاد هست و بین ۳ تا ۶ درصد روی سطح عمومی قیمت‌ها اثر می‌گذارند ولی نباید بگذاریم دامنه اثر گذاری بالاتر و غیر قابل کنترل باشد و نقش نظارت باز هم در این موضوع مهم است.

اعلایی مطرح کرد: برای مثال مسئله روغن را داریم که به علت افزایش قیمت واحدهای کوچک صنفی مانند سوپرمارکتی‌ها صرف نمی‌بینند که این قلم را موجود کنند و یا در این مسئله انباشت سرمایه داشته باشند، با این حال سازمان جهاد کشاورزی باید این دقت نظر را داشته باشد که در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای روغن موجود باشد تا مردم بتوانند نیازهای خود را تأمین کنند.

استاندار قزوین با بیان این موضوع که در موضوع تولید و توزیع مرغ باید با سیاست‌های بینابینی پیش برویم خاطرنشان کرد: در این مسئله باید تصمیمات اخذ شده به گونه‌ای باشد که هیچکدام از طرفین دولت، مردم و تولید کننده ضرر نبینند.

وی گفت: تداوم جلسات در کارگروه‌های ذیل این قرارگاه مهم است و سبب می‌شود طرح‌ها با جزئیات دقیق پیش برود لذا بر دقت نظر روی این مسئله از جمله در بحث نان تاکید داریم.

این مسئول با طرح مسئله نان توضیح داد: نان قوت قالب مردم است و باید با کیفیت و به میزان مناسب به دست مردم برسد، با تغییر قیمت نان‌های صنعتی مصرف کنندگان نان‌های سنتی افزایش داشته‌اند و از طرفی هم اکنون فصل کار کشاورزان است و با توجه به کشاورزی بودن استان این موضوع هم روی مصرف نان اثر دارد، به همین علت هم ۱۴ نانوایی در دو شیفت در قزوین فعالیت می‌کنند و اگر شهرستان‌های دیگر یک عدد معقول در تعداد نانوایی‌ها ارائه دهند سهمیه آرد برای تأمین نیاز و درخواست مردم ارائه می‌شود.

کد خبر 5496298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha