۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

رئیس مؤسسه رازی:

رازی ۸۵ درصد نیاز کشور در حوزه واکسن‌های پزشکی را تأمین می‌کند

 رازی ۸۵ درصد نیاز کشور در حوزه واکسن‌های پزشکی را تأمین می‌کند

البرز - رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: رازی ۸۵ درصد نیاز کشور در حوزه واکسن‌های پزشکی و ۹۵ درصد حوزه دامپزشکی را تأمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسحاقی ظهر یکشنبه در بازدید مدیران وزارت امور خارجه و رایزنان اقتصادی از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار کرد: رازی دو وظیفه عمده تولید فرآورده‌های بیولوژیک مانند واکسن و سرم‌های درمانی را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه دیگر این مؤسسه حوزه تحقیق و توسعه و تحقیقات حوزه دامپزشکی است، تصریح کرد: در حوزه تحقیق و توسعه منجر به تولید ۸۰ نوع فرآورده در این مؤسسه شده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بیان کرد: مؤسسه رازی در حوزه پزشکی از ۱۱ نوع واکسن انسانی هفت واکسن را تولید می‌کند که دو واکسن از طریق واردات و دو واکسن دیگر را هم انستیتو پاستور تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: در حوزه تولید واکسن‌های پزشکی تا یکی دو سال آینده واکسن سیاه سرفه در این مؤسسه دوباره به مدار تولید بازمی گردد.

اسحاقی گفت: رازی ۸۵ درصد نیاز کشور در حوزه واکسن‌های پزشکی را تأمین می‌کند.

وی اظهار کرد: تولیدات رازی در حوزه دامپزشکی نیاز ۹۰ تا ۹۵ درصدی کشور را تأمین می‌کند و در حوزه واکسن‌های طیور نیز این مؤسسه بین ۳۰ تا ۳۲ رصد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه تولیدات رازی به خصوص فرآورده‌های پزشکی نیاز داخلی را تأمین می‌کند، تصریح کرد: اما این تولیدات در خارج از کشور بسیار شناخته شده و طرفداران زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته فقط توانسته این سرم‌های درمانی ضدمار و ضدعقرب‌گزیدگی تولید این مؤسسه را به خارج از کشور به خصوص عراق صادر کنیم.

اسحاقی با بیان اینکه صادرات این تولیدات از سال ۹۲ آغاز شد، گفت: در سال ۱۳۹۵ به اوج خود رسید و ایران تنها تأمین کننده کشور عراق از لحاظ این فرآورده‌ها است.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار کرد: فراورده‌های پزشکی تولیدی این مؤسسه ظرفیت خوبی برای صادرات دارد و در سال‌های اخیر واکسن‌های سرخک، سرخچه و فلج اطفال خوراکی تقاضاهایی برای صادرات داشته است.

وی با بیان اینکه مشکلات تحریم را در واردات میمون خاصی برای انجام آزمایشات است، متذکر شد: واکسن کرونای تولیدی رازی به عنوان نخستین واکسن ترکیبی دنیا است که فرم استنشاقی آن همچون یک واکسن جداگانه عمل می‌کند و جای کار برای صادرات دارد.

کد خبر 5496392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha