۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

برنامه‌های توسعه‌ای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حمایت می شود

برنامه‌های توسعه‌ای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حمایت می شود

قم-وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌های توسعه‌ای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در راستای تعمیق و تقویت ارتباط این دو نهاد حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی‌گل پیش از ظهر دوشنبه در ادامه برنامه‌های سفر خود به شهر مقدس قم از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از جمله کتابخانه علوم انسانی و اسلامی این مرکز بازدید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این بازدید با بیان اینکه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دارای ظرفیت‌های علمی خوبی است اظهار داشت: این مرکز می‌تواند اجرای یک طرح کلان ملی را پیشنهاد و تعریف کند و در صورت تأیید نهایی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری آن را عملیاتی کند.

زلفی‌گل با بیان اینکه از برنامه‌های توسعه‌ای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حمایت می‌شود افزود: در صورتی که پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بتواند نیمی از اعتبارات عمرانی مورد نیاز توسعه خود را از محل کمک خیرین تأمین کند؛ وزارت علوم نیز نیم دیگر آن را تقبل خواهد کرد.

وی افزود: تقویت رابطه بین حوزه و دانشگاه امری مهم است که در این راستا تألیف کتاب‌ها و یا مجلات علمی مشترک و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک می‌تواند به تعمیق ارتباط بین حوزه و دانشگاه کمک کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: ایجاد دوره دکترا از سویی به رشد فعالیت‌های پژوهشی کمک می‌کند و از طرف دیگر کمکی برای دانشجویان سفیران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دانشگاه محل خدمت خود پس از جذب به عنوان عضو هیئت علمی خواهند بود.

کد خبر 5497163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha