۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴

استاندار قزوین:

رسانه‌ها در هنگام تعارض منافع باید منافع مردم را مطالبه کنند

رسانه‌ها در هنگام تعارض منافع باید منافع مردم را مطالبه کنند

قزوین – استاندار قزوین با بیان اینکه رسانه مؤثر و پویا و رسانه مردمی می‌تواند گره‌های استان را باز کند، گفت: رسانه‌ها در هنگام تعارض منافع‌ها باید منافع مردمی را تبیین و مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین صبح چهارشنبه در دیدار با مدیر و تحریریه خبرگزاری مهر قزوین با اشاره به نقش رسانه‌های استان قزوین اظهار کرد: در حوزه توسعه استان قزوین به نظر می‌رسد رسانه‌ها بیشتر از آنچه در حال حاضر نقش دارند می‌توانند نقش آفرینی کرده و مسیر پیش رو را هموار کنند.

وی افزود: مسیر پیشرفت و توسعه استان فقط یک مسیر حاکمیتی و فقط یک مسیر بودجه و امکاناتی نیست و در برخی اوقات باید برای پیشرفت نگاه‌ها تغییر کند.

رسانه‌ها گره‌های ذهنی مردم را برای تعالی استان برطرف کنند

استاندار قزوین با بیان اینکه جامعه‌ای که به دنبال پیشرفت است باید رسیدن به پیشرفت را یک خواسته و هدف اصلی بداند، تصریح کرد: ما در استان قزوین در این زمینه‌ها باید شاهد نقش آفرینی بیشتری از رسانه‌ها باشیم و رسانه‌ها می‌توانند بعضی از گره‌های ذهنی و اجتماعی موجود در جامعه را برای تعالی و پیشرفت استان برطرف کنند.

وی تاکید کرد: به طور مثال برای مباحث اقتصادی این نگاه که هرکسی که سرمایه گذاری می‌کند و کارآفرینی می‌کند در حقیقت یک خدمت را به جامعه ارائه می‌دهد باید در جامعه نهادینه شود.

اعلایی عنوان کرد: این نگاه که هرکسی که دنبال سرمایه گذاری در استان است باید با من هم سلیقه باشد گره آفرینی در مسیر توسعه است.

وی با اشاره به اینکه نگاه‌ها به حوزه توسعه‌ای باید یک نگاه جامعه نگر باشد و از نگاه بخشی پرهیز کنیم، عنوان کرد: در حوزه گردشگری شاید اقداماتی داشته باشیم که بخش‌هایی از آن با نگاه برخی افراد تطابق نداشته باشد.

استاندار قزوین تاکید کرد: به طور مثال یکی از ظرفیت‌های اصلی قزوین و موجودی‌های منحصر به فرد این استان دولتخانه صفوی است و طبیعتاً آزادسازی و بازسازی این دولتخانه و بافت تاریخی نیازمند از بین رفتن بخشی از بناهای ساخته شده جدید در این مجموعه باشد.

رسانه‌ها در هنگام تعارض منافع باید منافع مردم را مطالبه کنند

وی بیان کرد: اعتراض احتمالی افراد به از بین رفتن این بناهای جدید، نگاه توسعه‌ای و در مسیر پیشرفت استان نیست و قطعاً در فضای مدیریتی استان دولت در خصوص تصمیم‌گیری کرده و این تصمیم‌گیری را متناسب با منافع مردم و استان اتخاذ می‌کند.

اعلایی با بیان اینکه رسانه مؤثر و پویا و رسانه مردمی می‌تواند این گره‌ها را باز کند، گفت: در تعارض منافع‌ها رسانه باید منافع مردمی را تبیین و مطالبه مردم را دنبال کنند.

وی اظهار کرد: تعارض منافع همیشه تعارض منافع اقتصادی نیست و منافع می‌تواند حتی تعارض در باورهای متفاوت در مورد منافع مردم باشد.

رسانه‌ها گره‌های پیشرفت استان را شناسایی کنند

استاندار قزوین اضافه کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌ای مثل سلامت نافی سرمایه گذاری بخش دولتی نیست و نباید این دو را در مقابل یکدیگر قرار دهیم.

وی افزود: هر تفکری که دولت و بخش خصوصی را در مسیر پیشرفت و توسعه استان قزوین مقابل یکدیگر قرار می‌دهد در اصل در مسیر توسعه استان گره ایجاد می‌کند.

اعلایی بیان کرد: رسانه‌ها باید گره‌های پیشرفت را شناسایی و با نیت گره گشایی به این گره‌ها حمله کنند.

مطالبه‌گری نباید فقط از مردم باشد

وی با بیان اینکه مطالبه گری فقط مطالبه گری صرف از مسئولین نیست، خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری از مسئولین خوب است اما لزوماً این مطالبه گری نباید محدود به مسئولین باشد بلکه در برخی حوزه‌ها باید از مردم نیز مطالبه گری کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: عدم رعایت مردم و عدم جدیت مردم برای حل مشکلات اجتماعی می‌تواند کشور را از پیشرفت وا داشته و یا با مشکل مواجه کند.

وی با بیان اینکه باید یک فضای ذهنی مناسب توسط رسانه‌ها به مردم القا شود، عنوان کرد: جامعه پیشرفته جایی است که هیچکدام از مردم و مسئولین به طور دلخواه خود زندگی نمی‌کنند بلکه بر اساس شاخصه‌های توسعه و پیشرفت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: رسانه‌های استان قزوین باید به دنبال توسعه گردشگری، رفع مشکل آب و حتی ورود بخش خصوصی در کنار دولت به حوزه سلامت باشند.

وی در پایان یادآور شد: نوک فلش مطالبه گری باید علاوه بر اینکه به سمت مسئولین باشد باید به سمت مردم نیز باشد.

در ابتدای این دیدار حسن عابدینی مدیر خبرگزاری مهر استان قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین سیاست‌های خبرگزاری ارائه کرد.

کد خبر 5499068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha